اخبار لوازم خانگی

ماشین لباسشویی چطور اختراع شد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یا رخت شویی رایج ترین نوع لوازم خانگی در جهان است که امروزه ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین لباسشویی یا رخت شویی رایج ترین نوع لوازم خانگی در جهان است که امروزه زندگی بدون آن بسیار سخت شده است.

تاریخ ماشین لباسشویی به اولین تمدن ها برمی گردد.روش های متفاوتی به منظورپاکسازی لکه ها از روی لباس در سراسر جهان کاربرد داشته است که از جمله می توان به استفاده از صابون، خاک، دمنوش های نعناع و پونه و خاکستر درخت غوشه و جوش شیرین اشاره کرد.

زنان در گذشته و پیش از اختراع ماشین لباسشویی های امروزی، لباس ها روی تخته سنگ یا تخته چوبی کنار رودخانه می شستند و سپس آنها را پهن کرده وپس از خشک شدن جمع آوری می کردند.

شستشوی لباس با احداث خشکشویی ها تاحدودی آسان تر شد و دیگر زنان مجبور به شستشوی لباس های خود با دست نبودند اما ورود لوله کشی و آب به خانه ها در کنار پیشرفت تکنولوژی منجر به اختراع ماشین لباسشویی شد.

ژاکوب کریستین شافر نخستین فردی بود که ایده ساخت ماشین لباسشویی را در سال 1767 مطرح کرد و در واقع بشر به نوعی مدیون او است و 30 سال بعد، یک آمریکایی به نام ناتانیل بریگرز نخستین ماشین لباسشویی را اختراع کرد.

این دستگاه با ریختن آب گرم راه اندازی می شد و غلطک ها و اهرم های آن به ترتیب عمل آب گیری و گرداندن لباس را انجام می دادند که در نهایت آب مخزن آن تخلیه می شد.

افراد زیادی در توسعه ماشین لباسشویی نقش داشتند که سرانجام فردی آمریکایی به نام جان چمبرلین نخستین ماشین لباسشویی خودکار یا اتوماتیک را با توانایی آب گیری، شستشو و تخلیه آّب معرفی کرد.

ماشین لباس شویی های خانگی انواع مختلفی دارند که می توان از ماشین لباسشویی های سطلی و دو قلو نام برد. ماشین لباسشویی های سطلی دارای یک مخزن برای شستشو بوده و نسخه های دوقلو دارای دو مخزن که یکی برای شست و شو و دیگری برای خشک کردن و آب گیری هستند که به عنوان ماشین های نیمه اتوماتیک شناخته می شوند و در نهایت، ماشین لباسشویی های تمام اتوماتیک که پس از قرار دادن لباس در داخل آن و تعیین برنامه موردنظر تمامی مراحل آب گیری، شستشو، آب کشی و خشک کردن به صورت خودکار مطابق با برنامه انجام می شود.

ماشین لباسشویی های هوشمند قابلیت شستشوی هوشمند و کنترل از راه دور از طریق وای فای را دارند با توجه به این امکان به راحتی می توان از منزل خارج شد و با تلفن همراه، ماشین را روشن کرده و بر تمامی مراحل نظارت داشت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟