اخبار لوازم خانگی

کیفی‌سازی تولید دستور کار جدی صنعت لوازم خانگی در کشور است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول از گردش مالی سالانه ۸ میلیارد دلاری صنعت لوازم خانگی در کشور خبر داد ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول از گردش مالی سالانه ۸ میلیارد دلاری صنعت لوازم خانگی در کشور خبر داد و گفت: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بازار در رکود فرو رفته است.

حبیب الله انصاری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به گردش مالی سالانه ۸ میلیارد دلار صنعت لوازم خانگی در کشور گفت: هم اکنون وضعیت تولید در کشور به شرایطی رسیده است که در بسیاری از موارد، نه تنها تولید لوازم خانگی در کشور صورت می‌گیرد، بلکه در مورد قطعات یدکی نیز توانمندی بالایی در تولید قطعات باکیفیت به وجود آمده است که این اتفاقی بزرگ در این حوزه است.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری، صنعت لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت تمام‌شده در بسیاری از محصولات، با رکود مواجه شده و کاهش تولید را تجربه کرده است، اگرچه از شهریورماه امسال نیز با آزادسازی قیمت لوازم خانگی، اندکی بازار رونق گرفته و تولید افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از اواسط شهریورماه سال جاری، تولید به روال سابق بازگشته و مصرف‌کنندگان نیز از بلاتکلیفی خارج شده‌اند، به نحوی که می‌توانند کالای ایرانی را خریداری کرده و در دسترس خود داشته باشند؛ ضمن اینکه دو کارخانه بزرگ تولیدکننده برندهای کره‌ای لوازم خانگی نیز، اکنون به تولید در داخل کشور مشغول بوده و عرضه کافی را به بازار صورت می‌دهند.

به گفته انصاری، امروز چالش اصلی بازار و صنعت لوازم خانگی، رکود است و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته؛ این در حالی است که تولیدکنندگان نیز مجبور به کاهش حاشیه سود خود شده‌اند، این در حالی است که افزایش قیمت لوازم خانگی لزوما به افزایش فروش آنها منتهی نشده و هنوز هم کارخانجاتی وجود دارند که زیر قیمت تولید می‌کنند.

وی اظهار داشت: کیفی‌سازی تولید دستور کار جدی صنعت لوازم خانگی در کشور است و فروش‌ها از خدمات پس از فروش و تضمین لازم در کیفیت برخوردار است؛ این در حالی است که بسیاری از کالاهای تولید داخلی، به دلیل کیفیت بالا، با برندهای خارجی از سوی برخی سودجویان عرضه می‌شوند تا به بهانه خارجی بودن اجناس، مبلغ بالاتری را از مردم دریافت نمایند./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟