فناوری

بلک‌بری سراغ توسعه اینترنت اشیا می‌رود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می‌رسد که بلک بری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می‌رسد که بلک بری به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در جهان تصمیم گرفته که به توسعه دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا بپردازد.

به نظر می‌رسد که بسیاری از غول‌های تکنولوژی و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل و گوشی هوشمند در سال‌های اخیر، در تلاشند تا تمرکز خود را بر روی سایر حوزه‌ها نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بگذارند.

اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.

اینترنت اشیا (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیا مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردی با یکدیگر در ارتباط هستند. این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیا و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با رکود بازارهای جهانی موبایل به نظر می‌رسد که تمرکز و توجه شرکت‌های غول‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان گوشی به سمت و سوی فناوری‌های دیگری همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سوق داده شده است؛ به گونه‌ای که در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده، بلک بری روی توسعه اینترنت اشیا ( IoT) و دستگاه‌های هوشمند الکترونیکی مبتنی بر این فناوری نوین تمرکز ویژه‌ای کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت The Stack، این شرکت همچنین هدف خود برای ورود به این حوزه را افزایش و بهبود امنیت سایبری اینترنت اشیا عنوان کرده است، چراکه یکی از بزرگترین چالش‌هایی که پیش روی اینترنت اشیا وجود دارد، مساله امنیت سایبری و احتمال نفوذ هکرها به حریم خصوصی و اطلاعات رد و بدل شده توسط کاربران در دستگاه‌های هوشمند و متصل به اینترنت آنهاست.

محققان و پژوهشگران دریافته‌اند که دستگاه‌های متصل به اینترنت و گجت‌های هوشمند موجود در شهرهای هوشمند این امکان را به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهند تا به راحتی به اطلاعات کاربران و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت نفوذ و راه پیدا کرده و از طریق آسیب‌پذیری‌های احتمالی آنها، کنترل و مدیریت تمامی ابزار و دستگاه‌های متصل به اینترنت را در دستان خود بگیرند و به مقاصد و اهداف شوم خود دسترسی یابند.

⁣ انتهای پیام/

نظر شما چیست؟