اخبار لوازم خانگی

وی تگ، روشی برای ساخت خانه های هوشمند با هزینه های کمتر!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  دانشگاه واترلو کانادا فناوری های جدیدی معرفی کرده که به لطف آن ها، تبدیل ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  دانشگاه واترلو کانادا فناوری های جدیدی معرفی کرده که به لطف آن ها، تبدیل یک خانه معمولی به یک خانه هوشمند می تواند بسیار ساده و کم هزینه باشد.

این سیستم خانه هوشمند مجموعه ای از سنسورهای وای فای بدون باتری است. با استفاده از این سیستم می توان شبکه وای فای موجود در خانه را را اندازی کرد.

محققان پیش از این با مشکلاتی نظیر تغییر نقاط دسترسی وای فای، نگرانی هایی در خصوص پروتکل های امنیتی ومیزان انرژی مورد نیاز برای استفاده از این تجهیزات مواجه بودند. از ویژگی های قابل توجه این دستگاه می توان از راه اندازی آن بدون نیاز به باتری نام برد که پروفسور امید اباری در این خصوص عنوان کرده که سنسورهای رایج بدون باتری کار نمی کنند و این موضوع می توان آزار دهنده باشد.

محققان از نام وی تگ برای معرفی این محصول استفاده کرده اند و به عقیده آن ها، اختراع چنین سیستمی می تواند پیشرفت بزرگی در بخش خانه هوشمند باشد.

سیستم وی تگ به افراد این اجازه را می دهد تا برای خواندن اطلاعات از دستگاه های هوشمند خانگی از سیستم های وای فای کمک بگیرند.

لازم به ذکر است که این فناوری تازه وارد از سیگنال های فرکانس رادیویی به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند.

استفاده از فرکانس رادیویی بدین معنی است که زیر ساخت های وای فای می تواند اطلاعات را از سنسورها بخواند و در نتیجه دیگر نیاز به اتصال سنسور ها به شبکه وای فای نیست.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟