سایر خبرها

گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه در دستور کار قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا از اجرایی شدن یک برنامه یک ساله در اتاق ایران خبر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا از اجرایی شدن یک برنامه یک ساله در اتاق ایران خبر داد که هدفش برقراری یک رابطه گسترده میان فعالان حوزه دانشگاه و صنعت است.

 احمد پورفلاح صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: از حدود یک سال قبل، با راه‌اندازی یک کارگروه ویژه موضوع به وجود آوردن یک رابطه دقیق میان صنعت و دانشگاه در حوزه فناوری‌های پیشرفته در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن برگزاری رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران ظرف روزهای آینده در اتاق بازرگانی است.

وی درباره چگونگی اجرایی شدن این طرح توضیح داد: یکی از مسائلی که ما از سال‌ها قبل ما آن را بررسی کردیم، این بود که کشورهای توسعه‌یافته چگونه توانستند با شکل‌گیری یک ارتباط دقیق میان حوزه‌های دانشگاهی و صنعتی خود، سرعت ارائه و کیفیت خدمات‌شان را ارتقاء دهند.

رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا ادامه داد: خلاء این موضوع در ایران احساس می‌شد که چگونه می‌توان میان جوانان نخبه و فعالان صنعتی یک پل ارتباطی دقیق به وجود آورد که امکان انتقال دانش آن‌ها به عرصه اجرایی فراهم شود که خوشبختانه این اتفاق برای نخستین‌بار در رویداد پیش‌رو اجرایی می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

به گفته پورفلاح یک دبیرخانه دائمی در اتاق بازرگانی تشکیل شده و در چارچوب آن از سال آینده، فعالان این عرصه‌های دانشگاهی می‌توانند مقدمات لازم برای انتقال توان‌شان را به فعالان اقتصادی فراهم کنند.

وی درباره جزییات برنامه‌ریزی صورت گرفته در این مدت نیز اظهار کرد: ما مجموعاً ۱۱۷ طرح را تحویل گرفتیم که پس از بررسی‌های اولیه بیش از ۵۰ طرح آن تایید شد و در نهایت ۲۰ طرح در رویداد پیش‌رو ارائه خواهند شد.

به گفته رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، در حال حاضر مطالب آماده شده در حوزه‌های مدیریت شهری، سلامت، صنایع غذایی، انرژی، محیط زیست و حمل و نقل خواهند بود و در آینده نیز فعالان دانشگاهی می‌توانند برنامه‌های خود را ارائه کنند.

پورفلاح خاطر نشان کرد: در مرحله‌ی نخست هدف از این رویداد شکل دادن یک ارتباط مناسب میان حوزه‌های علمی و اقتصادی کشور است، اما در صورتی که هر یک از این طرح‌ها، امکان ارائه در فضای بین‌المللی را داشته باشند، قطعاً در اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و دیگر کشورها ارائه شده و در صورت لزوم در فضای بین‌المللی نیز مطرح خواهند شد./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟