اخبار لوازم خانگی

وزیر صنعت:تدوین بسته ساماندهی در بخش لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم دومین جایزه ملی نشان‌های برتر اظهار ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم دومین جایزه ملی نشان‌های برتر اظهار کرد: صادرات در تمام کشورها پیشران توسعه اقتصادی به حساب می‌آید که در کشور ما نیز مورد توجه قرار دارد و در سال‌ آینده نیز با ابزار برند به این موضوع توجه بیشتری می‌شود.

وی افزود: ایران کشوری با ظرفیت‌های بالا در عرصه‌های مختلف اقتصادی است و باید به موضوع برند برای داشتن صادراتی بهتر توجه کرد.

رحمانی خاطر نشان کرد: برندهایی که در این مراسم حضور دارند برای بیش از 150 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است که ما به دنبال توسعه فعالیت‌ آنها هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این ارتباط اختلافی میان مجلس و دولت و بخش خصوصی وجود ندارد اما لازم است که موانع صادراتی و برندسازی که پیش پای بخش خصوصی قرار دارد برداشته شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی نیز که در تحریم قرار داریم، می‌توانیم فعالیت‌های مختلفی انجام دهیم و شاهد آن هستیم که بسیاری از واحدها نیز در این شرایط در حال فعالیت هستند و تحریم‌ها را دور می‌زنند.

شرکت‌های ما تحریم‌ را دور می‌زنند

رحمانی گفت: یکی از طرح‌های ویژه سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه بیشتر به موضوع صادرات به ویژه در بخش معدن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ارزش تولیدات بخش معدن حدود 20 میلیارد دلار است که تنها در سال قبل 9 میلیارد دلار آن صادر شد و در سال جاری نیز بیش از 7 میلیارد دلار در این بخش صادرات داشته‌ایم.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همسایه بودن ایران با کشورهای متعدد اطراف یکی از ظرفیت‌های خوب صادراتی است که حتی از موضوع توسعه نیز مهمتر است، زیرا منجر به حفظ اشتغال موجود خواهد شد.

به گزارش تسنیم، رحمانی بیان کرد: صادرات در جهان نیز معمولا به همین شیوه برندسازی انجام می‌شود و امروزه در سطح دنیا این برندها هستند که با یکدیگر رقابت می‌کنند و عملاً کشورها نقشی ندارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ظرفیت مناسبی برای صادرات در بخش کاشی و سرامیک داریم که محصولات ما در این بخش استانداردهای مناسبی دارند؛ در حدود 2 برابر ظرفیت ما در کشورهای همسایه بازار وجود دارد، اما صادرات ما در این بخش ناچیز است.

وی تاکید کرد: در حوزه‌هایی مانند معدن، خودرو، لوازم خانگی، پوشاک و لوازم الکترونیک، بسته ساماندهی تدوین شده است.

بنا بر این گزارش در پایان این مراسم از 23 نشان تجاری برتر کشور با اهدای لوح و تندیس یادبود تقدیر به عمل آمد./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟