جالب و خواندنی

ایده هایی نو برای تزیین تخم مرغ در نوروز 98

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مردم ایران از گذشته تا به امروز در تکاپوی تدارکات سفره هفت سین پیش از سال ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مردم ایران از گذشته تا به امروز در تکاپوی تدارکات سفره هفت سین پیش از سال تحویل هستند.

تخم مرغ های رنگی یکی از ارکان اصلی سفره هفت سین است که به معنی رشد و زایش خوبی ها بوده و سمبل شکوفایی و نمو در سال جدید است.

تزیینات زیادی برای تخم مرغ وجود دارد که به عنوان مثال می توان آنها را در آب لبو یا آب سبزیجات مانند اسفناج جوشانده و تخم مرغ های قرمز و یا سبز خوش رنگ برای سفره هفت سین تدارک دید.

همچنین می توان دو طرف تخم مرغ را با سوزن سوراخ کرده و داخل آن را خالی کرد ودر نهایت پوسته خارجی آن را به شکل دلخواه طراحی و یا نقاشی کرده و با استفاده از ربان و نخ های رنگی آنها را از درختچه های کوچک زینتی آویزان کنید.

تزیین تخم مرغ با حبوبات نیز یکی دیگر از روش های جالب و مقرون به صرفه است که با استفاده از چسب مایع و انواع غلات مانند برنج و گندم و سایر حبوبات می توان تخم مرغ هایی زیبا برای سفره هفت سین آماده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟