آموزش

توصیه های کلیدی برای تمیز کردن فرش و شیرآلات در خانه تکانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در روزهای نزدیک به عید همه در تکاپوی تمیزکردن خانه های خود هستند و برای ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در روزهای نزدیک به عید همه در تکاپوی تمیزکردن خانه های خود هستند و برای تمیز کردن لوازم موجود در خانه به دنبال ترفندهایی ساده هستند.

تمیز کردن لکه فرش

اولین مشغله فکری در اکثر خانه های ایرانی شستن فرش است که با توجه به صرفه جویی در مصرف آب و نبود فضای کافی برای شست و شو و وجود خانه ها آپارتمانی بیشتر مردم فرش و قالی های خود را به قالیشویی ها می سپارند.

اما در مواردی نیاز به شستن کل فرش نیست و فقط لکه های کوچکی وجود دارد که برای آنها می توانید پودر جوش شیرین را روی لکه فرش ریخته و سرکه سفید را به آن اضافه کنید، بعد از تمام شدن کف حال از ترکیب این دو مواد را با یک دستمال که قدرت جذب بالایی از مایعات دارد را روی فرش بکشید تا سرکه را جذب کند و در نهایت با جارو برقی باقی مانده جوش شیرین را جمع کنید، همچنین برای لکه های بزرگتر از جوش شیرین به تنهایی استفاده کنید آن را روی فرش پاشیده و حداقل بعد از نیم ساعت جارو برقی بکشید.

تمیز کردن ریشه فرش

محلولی از ترکیب آب و سرکه می تواند کمک کننده باشد. مقدار آب در این ترکیب باید سه برابر سرکه باشد تا بیش از حد ریشه های فرش بوی سرکه نگیرد. این معجون را در یک بطری اسپری ریخته و به ریشه های فرش اسپری کنید و با یک برس نرم ریشه ها را شانه کنید، برای زودتر خشک شدن از یک فن یا پنکه با پایه کوتاه استفاده کنید تا سریع خشک شود زیرا بعد از گذشت زمان، فرش مرطوب مانده و دچار کپک زدگی می شود.

تمیز کردن شیرآلات

اگر مدت زیادی است که با لکه و جرم روی شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام درگیرهستید، برای رفع این مشکل می توانید از یک لیموی تازه استفاده کنید، تنها کافی است یک لیموی تازه را از وسط برش دهید و روی سطح شیرالات بکشید تا از تمیزی و برق انداختن آنها احساس خشنودی کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟