اخبار لوازم خانگی

همه چیز در مورد ویدیو پروژکتور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ویدئو پروژکتور به منظور نمایش تصاویر و اطلاعات کامپیوتری، تلویزیونی، دی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ویدئو پروژکتور به منظور نمایش تصاویر و اطلاعات کامپیوتری، تلویزیونی، دی وی دی و دوربین فیلم برداری بر روی پرده سفید یا دیوار کاربرد دارد.

ویدئو پروژکتور(video projector) طی سال های اخیر در مدارس، دانشگاه ها و دیگر ارگان ها جهت آموزش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

فردی به نام فرانسیس جنکینز، این دستگاه را ابداع کرد که از مجموعه ای نوار عکس های به هم پیوسته و با سرعت یک بیست و چهارم ثانیه تشکیل می شود.از انواع دیتا پروژکتور می توان به فناوری 3LCD و DLP اشاره کرد.

پروژکتوهای 3LCD از سه صفحه شیشه ال سی دی برخوردار هستند که هرکدام جداگانه رنگ های قرمز، سبز و آبی تصویر را به دستگاه مذکور منتقل می کنند. قابل ذکر است، 3LCD از سه چیپ مستقل برای ارائه رنگ های اصلی استفاده می کند که در نتیجه تصاویری با کیفیت واضح تری ارائه می شود.

در فناوری DLP از تعداد بسیاری میکروآینه ای دیجیتالی استفاده شده که هریک با سرعت بالایی روشن و خاموش می شوند که این فرکانس ها با چشم قابل دیدن نیستند و کنتراست در این دستگاه بالا است. دستگاه دیتا پروژکتورهای 3LCD  به دلیل کیفیت رنگ در مصارف خانگی، بازی و دیدن فیلم کاربرد دارند و دیتا پروژکتورهای DLP بیشتر در آموزش و تجارت استفاده می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟