اخبار لوازم خانگی

تعدد بخشنامه ها بلای جان تولید شده است/ استقبال خریداران از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکتر فتاحی، مدیر عامل شرکت لوازم خانگی امرسان در گفتگوی ویژه خبری با ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دکتر فتاحی، مدیر عامل شرکت لوازم خانگی امرسان در گفتگوی ویژه خبری با انتقاد از وضعیت بخشنامه های تولید گفت :دلیل اصلی ضربه به تولید تعدد بخشنامه هایی بود که تولیدکنندگان را سردرگم کرده و اجازه برنامه ریزی به ما نداد.

وی ادامه داد : سال جاری پر از چالش برای کل بنگاه های اقتصادی از جمله تولیدکنندگان بوده است. نوسانات ارزی باعث ایجاد تقاضای کاذب شد که تولیدکنندگان نتوانستند جوابگوی عرضه باشند.

دکتر فتاحی گفت : طی چند روز گذشته بخشنامه جدیدی برای بازگشت ارز تولیدکنندگان به کشور ابلاغ شد که بازهم باعث بروز مشکلات فراوانی برای بخش تولید شده است.

وی در خصوص مشکلات تامین ارز خاطرنشان کرد : ما از بانک مرکزی خواستیم که برای تولیدکنندگان شرایط ویژه ای قائل شوند. ما چند پرونده داریم که مبلغ آن به بانک پرداخت شده اما برای دریافت ارز همچنان در صف انتظار هستیم. زمان طولانی برای دریافت ارز در شرایطی که برای تولید نیازمند مواد اولیه هستیم به طور جدی چرخه تولید را دچار اختلال می کند.

وی در خصوص استقبال مردم از کالای ایرانی گفت : در ابتدای سال با مقاومت مردم مواجه بودیم چراکه خریداران معتقد بودند کالای ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نیست. اما پس از گذشته چند ماه خریداران از کالاهای ایرانی با کیفیت استقبال کردند و در حال حاضر میزان تقاضا بازهم بیش از عرضه شده است.

دکتر فتاحی افزود : ظرفیت تولید وجود دارد اما به دلیل همان مشکلات اختصاص ارز و مواد اولیه، توان تولید بیشتر را نداریم.

مدیرعامل شرکت لوازم خانگی امرسان گفت: برای مشکلات پیش رو نسخه جدیدی لازم است. تشکیل کمیته ای با قدرت برای هدایت مسیر لازمه روند تولید است. باید قبول کنیم تورم به وجود آمده باعث کاهش سرمایه در گردش شده و لازم است بانک ها به کمک تولیدکنددگان بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟