سایر خبرها

ابزارهای ساخت رزومه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعاً هر فردی برای استخدام شدن باید بتواند نظر مدیر آینده خود را جلب کند. ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعاً هر فردی برای استخدام شدن باید بتواند نظر مدیر آینده خود را جلب کند. اما چگونه باید نظر مدیر یک شرکت را بدون ملاقات با او جلب کرد. قطعا تا زمانی که رزومه کاری خوبی نداشته باشید، نمی توانید به مصاحبه کاری بروید و هر قدر هم توانا باشید، هیچ شرکتی با شما تماس نخواهد گرفت و فرصت ارایه توانایی هایتان را به شما نخواهد داد.

پس حالا که اهمیت یک رزومه کاری را درک کردید با یکدیگر میخواهیم اصول ساخت یک رزومه را بررسی کنیم و تمامی روش های موجود ساخت رزومه را با یکدیگر بررسی نماییم.

الگوهای رزومه سایت مایکروسافت

قطعاً هر کسی دوست دارد که روزمه اش را مطابق با سلیقه اش ویرایش کنید و هیچ محدودیتی در ویرایش آن نداشته باشد. خب سایت مایکروسافت یک سری قالب های رزومه آماده در قالب فایل word.docx برای کاربران خود اماده کرده است که شما می توانید آن فرم های رزومه کاری را دانلود کنید و با استفاده از ان ها رزومه خود را بسازید.

اما در ساخت رزومه باید به چند نکته توجه داشته باشید که برای ساخت رزومه فارسی باید حتماً جهت چینش بخش های رزومه را تغییر دهید. چرا که این نمونه رزومه های اماده به زبان انگلیسی بوده و ترتیب چینش اطلاعات در آن ها از سمت چپ به راست است؛ و شما برای ساخت رزومه فارسی باید علاوه بر تغییر زبان نمونه رزومه باید تر تیب چینش اطلاعات را نیز راست به چپ نمایید.

بخش های مختلف رزومه کاری

حالا که تصمیم گرفته اید رزومه خود را در نرم افزار  word و با ساتفاده از نمونه رزومه آماده سایت مایکروسافت بسازید، با یکدیگر بخش های مختلفی که باید در رزومه کاری تان بنویسید را بررسی خواهیم کرد.

  • اطلاعات اولیه
  • تحصیلات
  • سوابق کاری
  • توانایی ها و مهارت ها
  • کارهای پژوهشی
  • پروژه ها

اطلاعات اولیه

حتماً یک بخش برای اطلاعات پایه خود قرار دهید و در آن بخش عکس خود، نام  و نام خانوادگی، شماره تماس و ایمیل خود را قرار دهید. اگر رزومه فارسی می سازید حتما اطلاعات شخصی خود از قبیل جنسیت، تاریخ تولد و وضعیت تاهل خود را بنویسید.

تحصیلات

برای نوشتن تحصیلات نیاز نیست کار خاصی انجام دهید و تنها نکته ای که باید در آن رعایت کنید ترتیب سوابق تحصیلی تان است. به این صورت که همواره باید از بالاترین مدرک تحصیلی که دارید شروع به نوشتن کنید.

سابقه کاری

در قسمت سوابق کاری حتما ترتیب را از آخر به اول قراردهید. یعنی آخرین شرکتی که در آن کار می کردید را اول از همه و به همین ترتیب اولین جایی که کار می کردید را آخر از همه سوابق شغلی خود بنویسید. در ضمن رزومه کاری خود را خیلی طولانی نکنید و از شغل های مهمی که داشته اید در رزومه کاری تان صحبت کنید.

توانایی ها و مهارت ها

در قسمت بعدی رزومه خود یک بخش برای مهارت های فردی خودتان قرار دهید. در این قسمت مهارت های زبان، مهارت های کامپیوتری وهر مهارتی که دارید و حس میکنید در استخدام شدن تان تاثیر گذار است را بنویسید. به عنوان مثال اگر قدرت مذاکره دارید، یا می توانید مشتریان ناراضی را قانع کنید و یا در جلب نظر افراد برای خرید از شرکت توانایی دارید و در کل هر توانایی مفیدی دارید، حتماً آن را در رزومه تان بنویسید.

کارهای پژوهشی

اگر در دوران تحصیل خودتان کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام داده اید حتماً آن ها را در رزومه بنویسید. مخصوصاً اگر شرکتی که می خواهد استخدام تان کند یک شرکت دانش بنیان است و به این تحقیق ها و پژوهش ها اهمیت بیشتری می دهد.

کارهای پروژه ای

اگر هم فردی عملگرا هستید و بیشتر درگیر پروژه و کارهای عملیاتی بوده اید و زیاد خودتان درگیر درس و پژوهش نکرده اید می توانید به جای بخش بالا پروژه ها و کارهایی که انجام داده اید را بنویسید.

با همین بخش های اصلی و مهم می توانید یک نمونه رزومه کاری خوب بسازید و در مسیر کاریابی  و استخدام موفق شوید.

ساخت رزومه بوسیله رزومه ساز آنلاین

یک دیگر از راه های آسان و بی دردسر اما مطمئن برای نوشتن رزومه کاری، استفده از رزومه ساز انلاین است. رزومه ساز انلاین ابزاری است که توسط یک تیم متخصص رزومه نویسی و کاریابی و همین طور متخصص برنامه نویسی طراحی می شود. پس وقتی در یک رزومه ساز رزومه می سازید خیالتان راحت است که اصول و قواعد رزومه نویسی را از قبل رعایت کرده اید و بدون دغدغه می توانید از ابزار آنلاین رزومه ساز استفاده کنید. در ضمن ویژگی دیگر رزومه ساز آنلاین این است که شما می توانید به راحتی و با پر کردن فرم رزومه و بدون نگرانی از نحوه طراحی رزومه کاری و نحوه چیدن اطلاعات، به راحتی و در زمانی کم یک رزومه حرفه ای  و زیبا بسازید.

پس اگر می خواهید یک رزومه سریع و فوری بسازید توصیه می کنیم از رزومه ساز استفاده کنید و در صورتی که میخواهید یک رزومه مطابق میل خود بسازید و هیچ محدودیتی در ویرایش و تغییر آن نداشته باشید می توانید از قالب های word  آماده استفاده کنید و رومه تان را در قالب یک فایل قابل ویرایش بسازید.

اگر تصمیم گرفته اید برای رزومه نویسی از رزومه ساز انلاین استفاده کنید می توانید در انتهای این مقاله لینک چند سایت رزومه ساز خوب و حرفه ای را مشاهده کنید و از آن ها برای نوشتن رزومه کاری خود کمک بگیرید.

لیست رزومه سازهای آنلاین:

CVBUILDER.ME

Atbox.io

cvbesaz.com

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟