سایر خبرها

اختلال در سامانه ثبت سفارش و ترخیص کالا

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعی مکرر سامانه ثبتارش و اختلال در فرایند ترخیص کالا باعث شد گمرک ایران در ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قطعی مکرر سامانه ثبتارش و اختلال در فرایند ترخیص کالا باعث شد گمرک ایران در اطلاعیه‌های کنترل اطلاعات ثبت سفارش را به مرحله درب خروج واگذار کند.

در پی قطعی مکرر سامانه‌ ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت و متعاقب آن توقف چرخه تجارت خارجی و زیرسامانه‌های مرتبط با گمرک، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها، گمرک ایران در این رابطه دستورالعملی صادر کرد.

در نامه مهرداد جمال ارونقی معاون فنی امور گمرکی خطاب به بعیدی مفردنیا معاون برنامه ریزی و امور بین‌الملل آورده که ۲۶ اسفند ۹۷ صادر شده، آمده است: با توجه به ناپایداری سامانه ثبت سفارش (ثبتارش) و ازدحام به وجودآمده در برخی گمرکات و همچنین وقفه در انجام تشریفات گمرکی و پیرو مذاکره به عمل‌آمده با متصدیان ذی‌ربط در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنایت به این مسئله که اطلاعات مربوطه به منشا ارز بر مبنای مجوز ثبت سفارش توسط بانک مرکزی به گمرک اعلام می‌گردد، گمرکات اجرایی کشور موظف‌اند نسبت به کنترل اطلاعات ثبت سفارش در مرحله درب خروج از طریق پنل ارزیابی درب خروج واردات (گزینه مشاهده اسناد بارگذاری‌شده، گزینه اطلاعات منشا ارز) و در صورت عدم وجود مغایرت نسیبت به خروج کالا اقدام نمایند.

به همین منظور دستور فرمایید دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اتخاذ تدابیری تا رفع کامل مشکل، نسبت به غیرفعال نمودن قفل سیستمی ثبت سفارش در مرحله صدور مجوز بارگیری اقدام لازم معمول نموده تا خللی در خروج کالاها از گمرکات کشور در این روزهای پایانی سال پیش نیاید.

طی روزهای اخیر تماس‌های زیادی از سوی ترخیص کاران و ذینفعان با خبرگزاری صورت گرفت که نسبت به قطعی مکرر سامانه ثبت سفارش اعتراض داشته و خواستار پیگیری رسانه‌ای این موضوع شده بودند که در حال حاضر گمرک نیز به منظور تسهیل در امور، شرایط جدیدی اعمال کرده است./فارس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟