سایر خبرها

صادرات کالا به عراق ۴۵ درصد رشد داشته است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق از رشد ۴۵ درصدی صادرات به عراق در بخش کالایی خبر داد ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق از رشد ۴۵ درصدی صادرات به عراق در بخش کالایی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود سال ۹۸ روند رو به رشد مبادله تجاری ایران و عراق ادامه داشته باشد و به صادرات ۱۲ میلیارد دلاری دست پیدا کنیم.

به گزارش میزان، حمید حسینی اظهار کرد: روند تجاری ایران و عراق هر ساله در حال افزایش بوده است و در سال ۹۷ این روند افزایشی ادامه داشته و فقط ۴۵ درصد صادرات کالایی رشد داشته است.

وی افزود: همچنین حجم توریسم درمانی، صادرات مواد نفتی، توریسم و ترانزیت افزایش داشته و شاهد رشد تبادلات بین دو کشور هستیم و پیش بینی می‌شود سال ۹۸ نیز همین روند ادامه داشته باشد و به صادرات ۱۲ میلیارد دلاری دست پیدا کنیم.

دبیر اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه نگرانی بابت حضور رقبا در بازار عراق نداریم، گفت: بیشتر نگران رقابت‌های ناسالمی که بین شرکت‌های ایرانی در زمینه قیمت و شرایط قرارداد در این کشور وجود دارد هستیم.

حسینی با اشاره به چالش هایی که شرکت های ایرانی می توانند در بازار عراق در آینده مواجه شوند، ادامه داد: عدم حضور شرکت‌های ایرانی در بازار عراق می‌تواند در آینده مشکل ساز باشد که البته آرم آرم در حال حرکت به این سمت هستند که در این کشور شرکت و نمایندگی ثبت کنند و اگر موارد انجام شود مشکل خاصی در بازار عراق نخواهیم داشت.

وی درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات از عراق خاطرنشان کرد: توافق شده صادر کنندگان ارز خود را به بانک ملی بدهند و در مقابل ریال آن را دریافت کنند و ارز در حال بازگشت به سیستم بانکی کشور است.
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟