اخبار لوازم خانگی

تاثیرات خانه هوشمند بر زندگی روزمره

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خانه های هوشمند همانند گوشی های هوشمند یک تغییر اساسی در زندگی امروزی بشر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، خانه های هوشمند همانند گوشی های هوشمند یک تغییر اساسی در زندگی امروزی بشر تلقی می شوند.ابزارهای خانه هوشمند انقلابی بزرگ در صنعت لوازم خانگی هستند که امور منزل را به طور چشمگیری راحت تر کرده اند.

دوربین های خانگی ویا اسپیکرهای هوشمند از جمله مواردی هستند که امکان کنترل خانه از راه دور و با استفاده از اپلیکیشن های گوشی های هوشمند را ممکن کرده اند.

اسپیکرهای هوشمند در حال حاضر از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و 72 درصد از مردم آمریکا خواهان کنترل لوازم خانگی خود از طریق فرمان های صوتی هستند. از دیگر امکانات این وسایل می توان به کنترل دمای غذای از راه دور و یا دسترسی به دستورالعمل های غذایی اشاره کرد. کاربران به راحتی می توانند، کارهایشان را به این دستیارهای صوتی بسپارند. به طور مثال اگر مشغول کاری هستید، می توانید با بردن نام رستوران و ساعت رزرو از دستیار صوتی بخواهید که میز مورد نظر را برای شما رزرو کند.

حفظ امنیت خانه یکی از دغدغه های جوامع امروزی است که تاکنون 47 میلیارد دلار برای آن صرف شده است و به نظر می رسد که خانه هوشمند در این بخش پیشرفت های قابل توجهی داشته است و در واقع در پاسخ به نیازهای مشتریان موفق عمل کرده است.

علاوه براین، لوازم خانگی های هوشمند به صرفه جویی در زمان کمک کرده است. شهروندان آمریکا براین باورند که استفاده از محصولات هوشمند منجر به صرف جویی 30 دقیقه ای زمان در روز می شود.

شرکت Nest یکی از پیشگامان این حوزه است که ترموستاتی با قابلیت تنظیم خودکار دما درمحیط خانه تولید کرده و در نتیجه منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی شده است.

خانه هوشمند امور منزل را با زحمت و انرژی کمتر انجام می دهد که می توان به تنظیم تهویه هوا، خاموش کردن لامپ ها، روشن کردن مایکروفر برای گرم کردن غذا و همچنین زمان بندی وسایل خانه اشاره کرد. به عنوان مثال می توان تعیین کرد تا یکسری از کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام شود.

استفاده از لوازم خانگی های هوشمند طی سال های اخیر در ایران نیز رواج پیدا کرده اما با توجه به برخی از محدودیت ها همچنان راه زیادی تا فراگیر شدن این سری وسایل وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟