اخبار لوازم خانگی

پای روس ها هم به ساخت خانه های هوشمند باز شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه اورال شمالی روسیه با همکاری یکدیگر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه اورال شمالی روسیه با همکاری یکدیگر خانه‌ای کاملاً هوشمند را ساخته اند که در آن مصرف آب، برق و فعالیت سیستم گرمایشی به صورت بهینه رخ می‌دهد.

در این خانه نه تنها برای مدیریت مصرف انواع انرژی به بهترین شکل برنامه ریزی شده، بلکه اصول زیبایی شناختی نیز کاملاً رعایت شده و طراحی داخلی آن به گونه‌ای است که رفاه ساکنان تا حد امکان تأمین شود.

از جمله ویژگی‌های این خانه می‌توان به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند صفحات خورشیدی و توربین‌های بادی، استفاده از چراغ‌های ال ای دی بسیار کم مصرف، کنتور هوشمند و نیز نرم افزاری خاص برای مدیریت لوازم مختلف منزل از راه دور و کنترل میزان مصرف انواع انرژی توسط آنها اشاره کرد.

ساخت این خانه با همکاری ۱۷ استاد و دانشجو طی مدت شش ماه صورت گرفته و در این زمینه سه دانشجوی چینی و دو دانشجوی عراقی نیز با روس‌ها همکاری داشته اند.

از جمله دیگر تجهیزات نصب شده در این منزل می‌توان به یک منبع تأمین برق سیار و قابل جابجایی، باتری هوشمند ذخیره برق خورشیدی و بادی، پارکینگ خودروی مجهز به حسگرهای شناسایی خودرو برای جلوگیری از سرقت و سیستم تولید برق مبتنی بر برخورد وسایل نقلیه با دست انداز در حیاط منزل مذکور اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟