اخبار لوازم خانگی

مروری بر تاریخچه مبلمان منزل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مبلمان در زندگی امروزی یکی از عناصر مهم در خانه محسوب می شود که آسایش و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مبلمان در زندگی امروزی یکی از عناصر مهم در خانه محسوب می شود که آسایش و راحتی ما را در خانه فراهم می کند. این وسایل از گذشته تا کنون، در شکل و اندازه های مختلفی ساخته شده که هرکدام از مدل های آن طرفداران خاص خود را دارد.

خانه؛ فضایی برای احساس راحتی و آرامش است و شاید مبلمان و کاناپه بیشترین سهم را در ایجاد آرامش ایفا می کنند.

اتاق نشیمن در خانه های قدیمی جایگاهی نداشت و خانه ها در گذشته تنها دارای یک سالن بودند که دور تا دور آن نیمکت هایی از جنس چوب گذاشته می شد. بشر درابتدا بالشت هایی را به یکدیگر متصل می کرد و از آن ها به عنوان یک نشیمن بهره می برد.

لرد فیلیپ استن هوپ نام کسی است که تاریخچه مبل را با ساخت مبل چستر فیلد به نام خود ثبت کرد. این طراح مد و نوآور برای ساخت مدل چستر فیلد از بدنه لمسه‎دار و دکمه‎دوزی شده و نیز دسته‎های رولی استفاده کرد.

مدل های چستر فیلد هم اکنون طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یک مدل جدانشدنی از دکوراسیون منزل همچنان به بازار عرضه می شوند.

در حال حاضر تنوع بی نظیری  از مبلمان روانه بازار می شود که افراد بنا به سلیقه شخصی خود آن ها را انتخاب می کنند. مبل تخت خواب شو، مبل عثمانی(پوف یا یاف) و یا نمونه های کلاسیک بخشی از این مجموعه گسترده است.

مبلمان در واقع فضایی برای گردهمایی، هماهنگی و همبستگی است و به همین دلیل از آن، به عنوان وسیله ای برای ارتباطات خانوادگی و دوستانه استفاده می‌شود.

نظر شما چیست؟