اخبار لوازم خانگی

اعلام آمادگی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای عرضه کالا به سیل‌زدگان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن از اعلام آمادگی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای عرضه ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن از اعلام آمادگی تولیدکنندگان لوازم خانگی برای عرضه کالا به سیل‌زدگان با قیمت تمام شده خبر داد و گفت: در صورت تأمین منابع مالی، امکان فروش کالا از طریق کارت اعتباری خرید کالای ایرانی وجود دارد.

آرمان خالقی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم خانگی در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، برای عرضه کالا به سیل‌زدگان با قیمت تمام شده اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار داشت: امکان تامین مایحتاج لوازم خانگی از جمله وسایل برقی، پتو، فرش و ظروف به سیل‌زدگان با قیمت تمام شده تولید  وجود دارد و در این راستا از دولت خواسته‌ایم تا جبران خسارت سیل‌زدگان طوری صورت گیرد که با ارائه کارت اعتباری، امکان خرید کالا با قیمت تمام شده تولید برای این هموطنان فراهم شود.

وی با بیان اینکه این اقدام علاوه بر تأمین نیاز مردم آسیب دیده باعث رونق تولید داخل نیز خواهد شد، افزود: شرکت‌های تولید کننده محصولات خانگی آمادگی خود را برای ارائه کالا با قیمت تمام شده اعلام کرده‌اند و از این طریق بدون احتساب سود واسطه‌ها‌، امکان تامین کالا برای مردم سیل‌زده فراهم خواهد شد.

خالقی با تاکید بر اهمیت حفظ کیفیت کالاهای تولیدی در این طرح، گفت: تأمین به موقع کالا نیز از اهمیت برخوردار است که می‌توان با هماهنگی دولت و تولیدکنندگان، این بخش را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: سازوکار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در گذشته طراحی شده که می‌توان در طرح جدید، کارت‌ها را به افراد شناسایی شده ارائه کرد تا با استفاده از تسهیلات دولتی نسبت به خرید کالا از فروشگاه‌ها و یا انبارهای مشخص شده اقدام کنند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن  در ادامه با بیان اینکه خسارات وارد شده در اثر سیل در دو بخش شامل آسیب‌های وارده به بخش تولید و واحدهای صنعتی و همچنین آسیب‌های وارد شده به مردم دسته‌بندی می‌شود، گفت: در مناطق سیل‌زده، انبارها و واحدهای تولیدی درگیر هستند که برای رفع مشکلات این بخش تدابیری به کار گرفته شده است.

وی توضیح داد: دولت تمهیداتی را در نظر گرفته که باید ببینیم آیا واحدهای تولیدی می‌توانند با اصلاحات مورد نظر، ایمن شوند و دیگر خسارت نبینند؟

خالقی ادامه داد: در روزهای ابتدایی سیل، شرکت‌های صنعتی تلاش کردند تا کالاهای موجود در انبار خود را به شهرهای مجاور انتقال دهند که اقداماتی در این زمینه انجام شد تا میزان خسارات به حداقل برسد. در این زمینه سوله‌های خالی شناسایی شد و کالاها به مکان امن انتقال پیدا کردند.

به گفته وی، تحقیق و شناسایی خسارات وارد شده به واحدهای تولیدی نیز توسط شرکت‌های بیمه باید انجام شود.

خالقی ادامه داد: در عین حال، برخی واحدهای تولیدی که مصرف کننده مواد اولیه کشاورزی یا دامداری بوده‌‌اند نیز با مشکل روبرو هستند زیرا سیل باعث وارد شدن خسارات به مزارع و همچنین واحدهای دامداری شده و در نتیجه صنایع تبدیلی کشاورزی و کارخانه‌های لبنی در تأمین مواد اولیه با مشکل روبرو شده‌اند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن بر لزوم استمهال بدهی این نوع واحدها تأکید کرد و گفت: باید برای این واحدها فکر جدی شود تا مشکلشان برطرف شود./فارس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟