سایر خبرها

کالای بی‌کیفیت نباید صادر شود / ضرورت ورود تشکل‌های صادراتی در بررسی کیفیت کالاها

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تشکل‌های صادراتی باید اقداماتی انجام گیرد که ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تشکل‌های صادراتی باید اقداماتی انجام گیرد که هرکالایی به هرشکلی صادر نشود، چراکه ممکن است کالای بی کیفیت موقتاً صادر شود؛ اما صادرات آن ادامه دار نخواهد بود و بر اعتبار دیگر کالاهای ایرانی نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

رضا رحمانی پس از بازدید از مرز پرویز خان و خسروی در استان کرمانشاه، با اشاره به رتبه صادرات ایران به عراق، حفظ این رتبه را سخت تر از بدست آوردنش دانست که به گفته ی او، کیفیت کالاهای صادراتی مهمترین نقش را در این خصوص دارند.

او توضیح داد: در حوزه تشکل های صادراتی باید اقداماتی انجام گیرد که هرکالایی به هر شکلی صادر نشود، چراکه ممکن است کالای بی کیفیت موقتاً صادر شود؛ اما صادرات آن ادامه دار نخواهد بود و بر روی اعتبار دیگر کالاهای ایرانی نیز تاثیر منفی می گذارد.

رحمانی با بیان اینکه اگر صادرات را به عنوان راهکار رونق تولید می دانیم، باید پیگیری های لازم را برای تسهیل صادرات داشته باشیم، افزود: ظرفیت تولید در کشور در حوزه های مختلف همچون محصولات فولادی، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی و… بسیار بیشتر از نیاز داخل است و ما می توانیم با صادرات، این ظرفیت ها را فعال کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مرز پرویز خان و خسروی برای صادرات گفت: این پایانه ها جایگاه مهمی در صادرات دارند، اما بهبود وضعیت زیرساخت ها، مثل انبار، سردخانه و… نیازمند اقدامی انقلابی است که در این زمینه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز باید ورود کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟