آموزش

تفاوت مایکروویو با سولاردام در چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  مایکروویو به دستگاهی گفته می شود که دارای یک المنت تابشی از قسمت بالای ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  مایکروویو به دستگاهی گفته می شود که دارای یک المنت تابشی از قسمت بالای محفظه به همراه یک گرمکن با اشعه است. مایکروویوها امواج رادیویی با طول موج کوتاه هستند، این امواج بیشتر در برنامه های تلویزیونی، تلفن همراه و رادار استفاده می شوند. برد این امواج کوتاه بوده ولی میزان نفوذ آن بسیار بالا است و با توجه به نوع ماده، به آن تابیده می شود که ممکن است منعکس، منتشر یا جذب شود.

هرچیزی که در نزدیکی اجاق های مایکروویو قرار داشته باشد، تحت تاثیر نوسانات قرار می گیرد اما اگر از نوسان دور باشد، تا یک صدم قدرت امواج کاهش می یابد. در پخت با مایکروویو حرارت در داخل مواد غذایی تولید و زمان پخت را کوتاه تر می کند. عمل پخت و پز در دستگاه مایکروویو با استفاده از دما، گرما و اشعه انجام می شود.

در ساخت سولاردام از سیستم پخت مایکروویو و المنت های نوری استفاده شده که منجر می شود سرعت پخت تا سه برابر نسبت به فرهای المنتی و یک و نیم برابر نسبت به مایکروویو افزایش یابد. در قسمت بالای محفظه ی پخت سولاردام یک هیتر ذغالی که المنت نوری است و در قسمت کف آن چند هیتر سرامیکی و هالوژنی قرار دارد. محفظه پخت سولاردام به شکل استوانه ای است تا گرما راحت تر بر روی موادغذایی تابیده شود. سرعت پخت در سولاردام بالا بوده و در نتیجه طعم و مواد مغذی غذا حفظ می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟