اخبار لوازم خانگی

جهت گیری صنعت لوازم خانگی در سال 98 بررسی شد

به گزارش  پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در سال جدید مهمترین رویکرد صنعت، ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش  پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در سال جدید مهمترین رویکرد صنعت، صادرات ، خصوصا به کشورهای همسایه خواهد بود.
سعید زرندی در جلسه ای که با حضور انجمن های صنعت لوازم خانگی برگزار شد گفت: برای 13 کشور همسایه به علاوه چین و هند برنامه صادراتی تعیین شده است.

وی گفت: در سال 98 توجه به بازار و تقاضا موضوع بسیار مهمی است و برای افزایش تولید و ظرفیت تولید کشور، باید توسعه صادرات با محوریت کشورهای همسایه دنبال شود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت افزود: صنعت لوازم خانگی از جمله صنایع اولویت داری است که در سال 98 به آن توجه ویژه خواهد شد.
زرندی تصریح کرد: تامین مالی واحدهای صنعتی در غالب تبصره 18 و سایر مواد قانونی دنبال می شود که نیازمند همکاری بیشتر نظام بانکی و سایر دستگاهها است
وی افزود: 5 سطح برای توسعه صنعتی کشور مورد توجه می باشد که عبارت است از: سطح حاکمیت و اراده سیاسی، اقتصاد کلان ، سیاست های صنعتی و تجاری، رشته فعالیت و سطح بنگاهها. که هرکدام از این سطوح دارای وظایف و اقداماتی خاص می باشند.
زرندی توضیح داد : برای سطح چهارم که رشته فعالیت می باشد ، برای هر صنعت برنامه ریزی انجام می شود که با هم اندیشی و هم فکری انجمن های تخصصی و بخش خصوصی صورت می پذیرد.
زرندی گفت: در صنعت لوازم خانگی توجه به کیفیت ،خدمات پس از فروش و صادرات مهم است و در سال رونق تولید انجمن ها و تشکل ها در این مسیر گام بردارند
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد: در صنعت لوازم خانگی موضوع برند و نشان از اهمیت بالای برخوردار است و ما نیازمند سرمایه گذاری های بزرگ و متشل در این بخش هستیم.
وی همچنین گفت: با توجه به سیل اخیر و نیاز مناطق سیل زده به لوازم خانگی، انجمن ها برای تولید محصولات مورد نیاز، برنامه ریزی لازم را اتخاذ نمایند.
در این نشست هرکدام از انجمن ها ، نظرات و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات صنعت لوازم خانگی ارائه دادند و مقرر شد تا برنامه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال 98 را مورد بررسی و نظرات خود را ارائه نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟