اخبار لوازم خانگی

بافندگان فرش استان مرکزی 3 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دریافت کردند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت : بافندگان فرش این استان ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت : بافندگان فرش این استان امسال بیش از سه میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دریافت کردند.

محمد هاشم ریاحی ضمن اعلام این خبر افزود: این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و با نرخ بهره چهار درصد به 50 بافنده پرداخت شد.

وی ادامه داد: سقف پرداخت تسهیلات به کارگاه های قالیبافی 750 و سقف پرداخت تسهیلات به متقاضیان شخصی نیز 70 تا 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 338 کارت قالی بافی برای فعالان شهری و روستایی استان مرکزی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 50 درصد رشد داشته است.
ریاحی افزود: مرکز ملی فرش ایران با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تفاهم نامه ای امضا کرده است که بر اساس آن متقاضیان می توانند با پرداخت پنج درصد از خدمات از کارافتادگی، فوت و بازنشستگی استفاده کنند.
وی تاکید کرد: رونق صنعت فرش دستبافت استان می تواند یکی از بهترین راهکارها برای حل معضل بیکاری به خصوص در روستاها باشد.
وی همچنین اظهار داشت: یک دوره آموزشی ارتقای توانمندی برای فعالان عرصه فرش با دانشگاه اراک در استان برنامه ریزی شده که متقاضیان می توانند تا 25 اردیبهشت ماه جاری برای نام نویسی به دانشگاه اراک مراجعه کنند.
رئیس اداره فرش سازمان صمت استان مرکزی افزود: این دوره آموزشی به مدت سه روز از 31 اردیبهشت ماه تا دوم خرداد ماه جاری در محل پردیس دانشگاه اراک برگزار می شود.
ریاحی در خصوص فعالیت قالی بافان استان مرکزی در سال گذشته نیز گفت: 12 هزار متر مربع فرش سال 97 در نقاط مختلف این استان بافته شد.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته سنتی استان مرکزی را در سال گذشته را داشته اند.
وی ادامه داد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این تولیدات در فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش محاسبه می شود و بسیاری از بافندگان تولیدات خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی کنند که با احتساب این مهم بیش از 20 هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.
وی عنوان کرد : بیش از 35 هزار و 200 کارت قالی بافی در استان مرکزی صادر شده است و 11 هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟