فناوری

پیشتازی اپل در بازار گجت‌های پوشیدنی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هنوز هیچ کمپانی نتوانسته است در بازار گجت‌های پوشیدنی روی دست کمپانی اپل ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هنوز هیچ کمپانی نتوانسته است در بازار گجت‌های پوشیدنی روی دست کمپانی اپل بزند. این کمپانی به لطف ساعت‌های اپل واچ خود توانسته در بازار گجت‌های پوشیدنی رتبه اول را کسب کند و همچنان این جایگاه را برای خود نگه دارد.

جالب است بدانید که کمپانی اپل ازنظر فروش گجت‌های پوشیدنی در چهارماهه ابتدایی سال 2019 نسبت به همین زمان مشابه در سال گذشته توانسته به رشد 48 درصدی برسد. البته جای تعجب ندارد چراکه کمپانی اپل با طراحی و تولید ساعت‌های مچی هوشمند خود توانسته تا این میزان رشد را در بازار گجت‌های پوشیدنی تجربه کند. علاوه بر این کمپانی اپل 35.8 درصد از فروش گجت‌های پوشیدنی را به خود اختصاص داده که همین امر موجب شده تا کمپانی اپل جایگاه اول را در این بازار به دست آورد.

پس از کمپانی اپل که در بازار گجت‌های پوشیدنی موفق به کسب رتبه اول شده است، کمپانی سامسونگ قرار دارد که توانسته با رشد چشم‌گیر خود نسبت به سال گذشته 11 درصد از بازار گجت‌های پوشیدنی را در دست خود بگیرد.

پس از دو کمپانی اپل و سامسونگ که به ترتیب توانسته‌اند رتبه‌های اول و دوم را در بازار گجت‌های پوشیدنی کسب کنند، کمپانی imoo که یک کمپانی چینی است در رتبه سوم قرار دارد که توانسته 9.2 درصد از سهم این بازار را به گجت‌های پوشیدنی خود اختصاص بدهد.

آنالیزور موسسه Counterpoint که این آمار را منتشر کرده است معتقد است دلیل رشد چشم‌گیر کمپانی سامسونگ نسبت به همین زمان مشابه در سال گذشته طراحی و تولید ساعت‌های هوشمند دایره‌ای شکل با عمر باتری بیشتر که از فناوری LTE پشتیبانی می‌کنند است.

ازآنجایی‌که کمپانی‌های اپل و سامسونگ به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم در بازار گجت‌ها هوشمند قرار دارند رقابت شدیدی بین آن‌ها وجود دارد از طرفی کمپانی سامسونگ بیشتر بر روی طراحی ساعت‌هایی متمرکز است که عمر باتری بیشتری داشته باشند ازاین‌رو به‌احتمال‌زیاد کمپانی اپل نیز در آینده ساعت‌های هوشمندی را طراحی خواهد کرد که از عمر باتری بالایی برخوردار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟