سایر خبرها

در توسعه صنعت نساجی سمنان سرمایه‌گذاری 5000 میلیارد ریالی شده است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از توسعه صنعت نساجی در استان خبر داد و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از توسعه صنعت نساجی در استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های توسعه شرکت نساجی کویر در استان بیش از ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

بهروز اسودی در حاشیه بازدید استاندار سمنان و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از شرکت‌های نساجی کویر، درین ریس و کویر جین با اعلام این خبر گفت: بیش از ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت نساجی استان صورت گرفته است که در زمینه تولید پارچه جین، رنگرزی نخ و پارچه و تولید نخ پنبه و پلی استر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره کیفیت بالای محصولات و تکنولوژی بروز ماشین آلات خط تولید شرکت نساجی کویر گفت: این شرکت با سرمایه گذاری حدود ۵۷۵ میلیارد ریال ظرفیت تولید سالانه ۱۰۵۰۰ تن نخ صد در صد پنبه، نخ پنبه پلی استر، نخ اکریلیک پنبه و نخ پلی استر ویسکوزا را دارد که توانسته است زمینه اشتغال حدود ۷۰۰ نفر را فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از تولید پارچه جین برای اولین بار در استان خبر داد و تصریح کرد: شرکت کویر جین با سرمایه گذاری ۱,۶۰۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه ۲۱ میلیون متر مربع پارچه جین و پارچه پنبه ویسکوز و ۱۶۵۰ تن رنگرزی نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی را دارد که زمینه اشتغال حدود ۳۸۰ نفر را فراهم کرده است.

اسودی اضافه کرد: شرکت درین ریس از دیگر طرح‌های توسعه صنعت نساجی در استان است که با سرمایه گذاری حدود ۲,۹۰۰ میلیارد ریال ظرفیت تولید ۷۵۰۰ تن انواع نخ صد درصد پنبه‌ای شانه شده، نخ پنبه پلی استر و نخ پلی استر ویسکوز را دارد که با راه اندازی کامل این طرح زمینه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر فراهم می‌شود.

استاندار سمنان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پس از بازدید از طرح‌های بزرگ نساجی کویر در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات این واحدها پرداختند./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟