اخبار لوازم خانگی

حدود ۸۵ درصد از محصولات برقی موجود در بازار داخلی است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی: حدود ۸۵ درصد از محصولات برقی موجود در بازار و حدود ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی: حدود ۸۵ درصد از محصولات برقی موجود در بازار و حدود ۹۰ درصد از محصولات گازسوز، داخلی است.

مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی با بیان اینکه برای افزایش سهم محصولات داخلی، باید افزایش تولید داشته باشیم، گفت: حدود ۸۵ درصد از محصولات برقی موجود در بازار و حدود ۹۰ درصد از محصولات گازسوز داخلی است.
عباس هاشمی، در خصوص دستاورد‌های سال ۹۷ دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی افزود: ارتقا رتبه انرژی در محصولات از اهم برنامه‌های سال گذشته است. همکاری در بهینه سازی موتور خانه ها، ارتقا رتبه مصرف انرژی بخاری گاز سوز به C و B، تعویض کالای فرسوده لوازم خانگی با محصولات کم مصرف و پر بازده و ارتقا رتبه مصرف انرژی یخچال و فریزر به A++ از جمله برنامه‌هایی بود که سال گذشته پیگیری شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در کشور بخاری‌های گاز سوز با رتبه انرژی A تولید می‌شود، تصریح کرد: در این راستا با دیگر ارگان‌های مربوطه جلسات مختلفی برگزار شد که در نهایت منجر به انعقاد قراردادی برای جایگزین شدن یک میلیون دستگاه بخاری گازی با رتبه انرژی A به جای بخاری‌های نفتی و گازسوز با رتبه انرژی F در مدارس شد.
مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی اضافه کرد: پیشنهاد بازنگری استاندارد بر چسب انرژی در بخاری گاز سوز، هدایت و حمایت واحد‌های صنعتی جهت استفاده از فناوری‌های نوین، همکاری در اجرای طرح تعویض کالا‌های فرسوده، معرفی تولیدکنندگان به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در راستای اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موافع تولید و حمایت از تولید پکیج و دیگ چگالش هم برای ارتقای رتبه انرژی در محصولات انجام شد.
هاشمی ادامه داد: برنامه‌ها برای فرهنگ سازی استفاده از محصولات با رتبه انرژی بالا، از چند سال پیش آغاز شده بود، اما در سال ۹۷ به نتیجه رسید و منجر به انعقاد قرارداد شد.
وی در خصوص افزایش سهم بازار محصولات داخلی تصریح کرد: برای دستیابی به این امر باید افزایش تولید داشته باشیم.
برای تامین نیاز بازار، باید از افزایش سهم بازار در محصولات داخلی حمایت کنیم. حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد اجناس موجود در بازار خارجی‌ سطح بالا است که در هر شرایطی متقاضی خواهان این جنس وجوددارد، اما حدود ۸۵ درصد از سهم بازار  متعلق به بخش داخلی است و محصولات گاز سوز سهمی حدود ۹۰ درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند.
مدیر کل صنایع فلزی و لوازم خانگی از رتبه بندی مراکز خدمات پس از فروش خبر داد و گفت: با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، واردکنندگان به طور حتم باید از شرکت مادر نمایندگی رسمی داشته باشند.
هاشمی ادامه داد: در یک طرح خدمات پس از فروش را ارزیابی کردیم و در نهایت مراکز خدمات پس از فروش رتبه بندی شد. در این زمینه برای اطمینان از عملکرد ارزیاب‌ها برای کالا‌های مصرفی بادوام، دستورالعملی تدوین و ابلاغ شد.
هاشمی یکی از مهمترین اقداماتی که در بحث لوازم خانگی اهمیت بسیاری دارد را پیشگیری از قاچاق دانست و گفت: در این خصوص برنامه‌هایی از قبیل اجرای ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ایجاد گمرکات تخصصی لوازم خانگی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی پیشگیری از قاچاق کالاو اجرای ۴ ماده قانون حمایت از مصرف کنندگان انجام شده است./عصر اقتصاد
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟