سایر خبرها

حذف ارز برخی کالاهای اساسی تصمیم دولت بود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی گفت: کارگروه تنظیم بازار هر هفته بازار را رصد می ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل تنظیم بازار و ذخایر راهبردی گفت: کارگروه تنظیم بازار هر هفته بازار را رصد می کند و مسائل در این کارگروه مورد بحث قرار می‌گیرد و در هر محصولی افزایش قیمت به خط قرمز نزدیک شود، کارگروه تمهیداتی در نظر خواهد داشت.

مسعود بصیری مدیرکل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی درباره حذف هم زمان ارز واردات گوشت و حبوبات به عنوان کالاهایی جایگزین اظهار کرد:  به این جمع بندی نرسیده ایم که حبوبات کالایی جایگزین گوشت است و شاید کالایی در کنار آن باشد اما میزان تولید حبوبات در کشور مناسب است و کسری هایی که داریم بیشتر مربوط به عدس است.

حذف ارز برخی کالاهای اساسی تصمیم دولت بود

وی افزود: قیمت های حبوبات در شرایط فعلی خیلی افزایشی نیستند به همین منظور دولت به این جمع بندی رسید که ارز 4200 تومانی واردات برخی از کالاهای از جمله حبوبات را حذف کند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: واردات کسری گوشت قرمز نیز با ارز نیمایی شده است و عمده نیاز داخل از نیاز داخل تامین می شود و این تصمیمی است که دولت با تمام بحث های کارشناسی به جمع بندی می رسد.

وی در پاسخ به اینکه حذف ارز 4200 تومانی حبوبات منجر به افزایش قیمت حبوبات در بازار داخل نخواهد شد گفت: بر اساس  رصد انجام شده و بررسی های انجام شده کارگروه تنظیم بازار،  بعد از حذف ارز حبوبات افزایش قیمتی را در بازار نداشتیم.

بصیری تصریح کرد: بارندگی های مناسب امسال نیز باعث شده است که عمده مصرف کشور بر اساس  حبوبات تولید شده در داخل صورت گیرد و در محصولات مانند عدس واردات وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: هرجا نیازی باشد و متوجه شویم که  افزایش قیمت ایجاد شده است کارگروه تنظیم بازار ورود میکند و این کاگروه هر هفته بازار را رصد می کند.

آیا ارز کالاهای اساسی در صورت افزایش قیمت باز می گردد؟

وی در پاسخ به اینکه در صورت افزایش قیمت حبوبات و سایر کالاها کارگروه تنظیم بازار ارز 4200 تومانی کالاها را دوباره اختصاص می دهد  اظهار داشت: نمیتوان گفت در صورت افزایش قیمت هر کالایی ارز 4200 تومانی آن دوباره برمیگردد یا خیر اما کارگروه تنظیم بازار تمهیدات لازم را در نظر می گیرد.

بصیری افزود: کارگروه تنظیم بازار هر هفته بازار را رصد می کند و مسائل در این کارگروه مورد بحث قرار میگیرد  و در هر محصولی افزایش قیمت  به خط قرمز نزدیک شود، کارگروه تمهیداتی در نظر می‌گیرد که این تمهیدات ممکن است به شیوه های  مختلف انجام شود./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟