اخبار لوازم خانگی

سنگینی سایه جنگ تجاری بر بازار لوازم خانگی آمریکا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مناقشات تجاری آمریکا و چین طی روزهای گذشته علیرغم مذاکرات دو کشور شدت ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مناقشات تجاری آمریکا و چین طی روزهای گذشته علیرغم مذاکرات دو کشور شدت گرفته است و دونالد ترامپ دستور داده مقدمات افزایش تعرفه گمرکی برای تقریبا تمام کالاهای چینی فراهم شود و چین در اقدامی تلافی جویانه از وضع تعرفه های جدید علیه سبزیجات یخ زده و گاز مایع امریکا خبر داد.

بازار لوازم خانگی نیز تحت تاثیر این تعرفه های گمرکی قرار داشته و منجر به افزایش قیمت محصولاتی نظیر ماشین لباسشویی شده است.

فروشگاه های لوازم خانگی در امریکا نخستین بخشی است که تحت فشار گرفته و به گفته ی برخی از فروشنده ها، خرید و فروش لوازم خانگی و تجارت در این حوزه بسیار سخت شده است.

مالک فروشگاه لی اند جک در این خصوص گفت: قیمت ماشین لباسشویی های جدید از 75دلار به 100 رسیده و قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده است.

علاوه براین، شرکت هایی نظیر ال جی و سامسونگ که محصولات خود را در چین تولید می کنند، تحت تاثیر جنگ تجاری این دو غول اقتصادی جهان قرار گرفته اند.

وی افزود، قیمت محصولات خانگی ال جی و سامسونگ حدود 10 درصد افزایش داشته و دسترسی به ان ها به یک مشکل تبدیل شده است.

لازم به ذکر است که حتی شرکت های لوازم خانگی آمریکایی مانند ویرپول، مایتاگ و جنرال الکتریک نیز با مشکل مواجه شدند زیرا برخی از قطعات مورد نیاز آن ها از چین وارد می شود.

پیش بینی می شود که با ادامه تنش های تجاری میان دو کشور، بازار لوازم خانگی بیش از پیش دچار بحران شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟