اخبار لوازم خانگی

ترغیب سرمایه گذاران جدید برای احیای واحدهای راکد، تعطیل و با ظرفیت پایین

به گزارش  پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زرندی از ترغیب سرمایه گذاران جدید برای احیای واحد‌های راکد و فعال سازی ۲ هزار ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش  پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، زرندی از ترغیب سرمایه گذاران جدید برای احیای واحد‌های راکد و فعال سازی ۲ هزار واحد ظرفیت خالی خبر داد.

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع تولیدکنندگان لوازم خانگی در اتاق بازرگانی تهران از ترغیب سرمایه گذاران جدید برای احیای واحدهای راکد، تعطیل و با ظرفیت پایین خبر داد و گفت: امسال فعال سازی ظرفیت خالی ۲ هزار واحد را هدف گذاری کردیم تا آن‌ها را احیا کنیم.

وی گفت: به جای اینکه سرمایه گذار جدید از ابتدا بخواهد یک واحد صنعتی را ایجاد کند، واحد‌های نیمه تمام یا تعطیل را فعال نماید، لذا در امسال رویکرد ما واحد‌ها ایجادی نیستند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعمیق ساخت داخل از موضوعات بسیار مهم برای اقتصاد کشور است و از برنامه‌های وزارتخانه در سال رونق تولید، شناسایی کالا‌های وارداتی قابل ساخت در داخل کشور که قابلیت صادرات دارند، است.

زرندی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های ارتقا کیفیت محصولات تولیدی لوازم خانگی و اجرای پروژه ساماندهی و تکمیل محصولات لوازم خانگی از برنامه‌های وزارتخانه برای این صنعت است.

وی تصریح کرد: صنعت نساجی و پوشاک و لوازم خانگی، از صنایعی است که برای وزارتخانه از اهمیت بالایی قرار دارد و برای این  ۲ صنعت برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر داریم.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت همچنین گفت: معتقدیم کسانی که دریک صنعت فعال بوده اند برای سرمایه گذاری، بسیار توانمند‌تر و موفق‌تر از سرمایه گذار‌های جدید هستند، لذا تولید کنندگان این صنعت می‌توانند با ایجاد کنسرسیوم، تولید برخی از قطعات مهم و استراتژیک لوازم خانگی که هم اکنون برای واردات آن دچار مشکل هستیم را انجام دهند.

وی نقش تشکل‌ها و انجمن‌ها برای هماهنگی و هم افزایی بین تولید کنندگان را بسیار مهم و اثر بخش توصیف کرد و افزود: در همه تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌های وزارتخانه از هم فکری و هم اندیشی با بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

زرندی ادامه داد: تغییرات نرخ ارز، سختی‌های زیادی را برای بخش تولید ایجاد کرد، اما در کنار آن، فرصتی برای برای برخی از صنایع هم ایجاد شده است که باید بتوانیم از آن استفاده نمائیم.

وی در پایان تصریح کرد: واردات برخی از قطعات و محصولات دیگر مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل مشکل بازار و عرضه برای برخی از صنایع برطرف شده است که باید با تولید با کیفیت از این فرصت بهره برد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟