فناوری

لنوو عنوان تولیدکننده اولین کامپیوتر تاشوی جهان را به خود اختصاص داد+تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،مطمعنا موبایل‌های تاشو را دیده‌اید و خیلی برایتان جذاب بوده‌اند هرچند که ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،مطمعنا موبایل‌های تاشو را دیده‌اید و خیلی برایتان جذاب بوده‌اند هرچند که هنوز آنطور که انتظار داشتیم امتحان پس نداده‌اند. حالا یک کامپیوتر تاشو را تصور کنید، حتی تصور چنین دیوایسی فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. کمپانی لنوو مدت‌هاست که ایده طراحی و تولید یک کامپیوتر تاشو را در سر خود می‌پرورانده است اما اکنون این ایده را به واقعیت مبدل کرده چراکه به تازگی طی کنفرانسی شتاب‌بخش از اولین کامپیوتر تاشوی جهان در فلوریدا رونمایی کرد.

جریان رونمایی این دیوایس آنقدر با عجله و هیجان‌انگیز بوده که کمپانی لنوو فرصت نکرده است تا اسمی را برای این دیوایس انتخاب کند. اما این کامپیوتر تاشو قرار است در خانواده تینک پد X1 قرار بگیرد. البته این نمونه اصلی این کامپیوتر تاشو نبود که رونمایی شد چراکه کمپانی لنوو تنها قصد داشته نمونه‌ای آزمایشی از این محصول را به کاربران و رسانه‌ها نشان دهد. به گفته این کمپانی نمونه اصلی اولین کامپیوتر تاشوی جهان در سال 2020 رونمایی خواهد شد.

البته اطلاعات و مشخصات زیادی از این دیوایس منتشر نشده از این‌رو به اطلاعات خیلی کمی درمورد این دیوایس دسترسی داریم. نمایشگر این دیوایس 13.3 اینچ از نوع OLED  بوده که مانند گوشی هوشمند گلکسی فولد به سمت داخل تا می‌شود و با استفاده از آهنربا چفت می‌شود از این‌رو زمانی که صفحه نمایش را به سمت داخل تا می‌کنید با فاصله بین دو نمایشگر در بخش لولا روبه‌رو می‌شوید. البته کمپانی لنوو اعلام کرده است که فاصله افتادن بین دو نمایشگر در بخش لولا هیچ‌گونه مشکلی برای این دیوایس ایجاد نمی‌کند.

کمپانی لنوو گفته است که قصد دارد وزن این دیوایس را زیر یک کیلوگرم نگه دارد، در حال حاضر نیز وزن این دیوایس زیر یک کیلوگرم است به‌گونه‌ای که نگه‌داشتن آن با یک دست کار بسیار راحتی بوده و با وجود داشتن لولاهایی محکم بستن آن نیز خیلی آسان است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟