اخبار لوازم خانگی

وزیر صنعت:امسال به هیچ عنوان اجازه واردات لوازم خانگی داده نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 97 میانگین 22 درصد کاهش واردات داشتیم و امسال 142 ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 97 میانگین 22 درصد کاهش واردات داشتیم و امسال 142 قلم کالا را مجددا منع واردات کردیم.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۳۹ قلم کالایی که امکان تولید داخل دارند را منع واردات کردیم و اگر کالای ایرانی با ۱۰ درصد افزایش قیمت تولید شود ارزشمند است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت پوشاک اظهار کرد: صنعت پوشاک قابلیت توسعه دارد و امسال به هیچ عنوان اجازه واردات پوشاک و لوازم خانگی داده نمی‌شود. از کسانی که در صنایع پوشاک و تأسیس شهرک تخصصی فعالیت می‌کنند به‌صورت همه‌جانبه حمایت می‌کنیم.
حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اصلی سال ۹۸ است
رحمانی گفت: حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود اولویت اول امسال است و فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی و توسعه واحد‌های تولیدی که امکان و پتانسیل توسعه را دارند، اولویت‌های بعدی هستند. رحمانی افزود: موضوع تعمیق ساخت داخل را که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، با جدیت دنبال می‌کنیم و هر کالایی که در داخل امکان ساخت دارد نباید وارد کشور شود. وی با بیان اینکه در راستای حفظ وضعیت موجود، نباید واحد‌های تولیدی تعطیل شوند، تصریح کرد: حتی واحد‌هایی که دارای بدهی به بانک‌ها هستند، نباید تعطیل شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برگزاری جلسات زیاد، وقتمان را می‌گیرد و باید تا می‌توانیم در شرایط کنونی جلسات را تعدیل کنیم. همچنین توجه بیش از حد به فضای مجازی و اخبار و شایعات نیز ما را از پرداختن به مسائل اصلی و کار کردن دور می‌کند.

رحمانی با اشاره به برخی مشکلات و مسائل مطرح شده در این جلسه بیان کرد: کمبود برق واحد‌های صنعتی، تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی و مالیات بر ارزش افزوده مسائل مهمی است که مطرح شد و باید سریعاً در دستور کار قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها مانند پوشاک و لوازم خانگی برنامه‌هایی برای خودکفایی و تعمیق ساخت داخل داریم، گفت: شهرک صنعتی پوشاک ظرفیت خوبی است و باید از هر ایده و طرحی در حوزه پوشاک حمایت کنیم. در این جلسه جمعی از مدیران شهرک‌های صنعتی مستقر در استان تهران مهم‌ترین مشکلات این شهرک‌ها را بیان کردند که تأمین زیرساخت‌ها از جمله آب و برق و موضوع مالیات بر ارزش افزوده از جمله آن‌ها بود.

وی افزود: وظیفه ذاتی بانک‌ها اعطای تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی است و بانک‌ها باید نقدینگی موجود در جامعه را به سمت رونق تولید هدایت کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟