فناوری

درآمد بازار جهانی نیمه‌هادی در سال جاری با کاهش 7 درصدی روبه‌رو خواهد بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس تحقیقات و بررسی‌هایی که موسسه IDC انجام داده، 3 سال است که درآمد ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس تحقیقات و بررسی‌هایی که موسسه IDC انجام داده، 3 سال است که درآمد بازار جهانی نیمه‌هادی رشد یکسانی داشته اما در سال جاری با کاهش 7.2 درصدی روبه‌رو شده است.

البته این اولین باری نیست که موسسه IDC اعلام می‌کند بازار جهانی نیمه‌هادی با کاهش روبه‌رو شده چراکه این موسسه در همین اواخر خبری مبنی بر کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری را ارائه داده بود. جدا از آمار و ارقامی که IDC اعلام کرده بود در اسفند ماه سال گذشته نیز شاهد انتشار اخباری مبنی بر کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در اواخر سال 2018 بودیم. بنابراین اکنون با انتشار چنین خبری نباید شگفت‌زده شویم چراکه روند نزولی کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی از اواخر سال 2018 آغاز شده از این‌رو بدیهی است که اکنون با کاهش 7.2 درصدی در این بازار روبه‌رو شویم.

معاون بخش برنامه‌ریزی نیمه‌هادی در موسسه IDC، آقای ماریو مورالس در این زمینه گفته است:

“اکنون با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی به ویژه در بازار چین روبه‌رو هستیم که دو دلیل موجب کاهش فروش در این زمینه شده است. اولین دلیل، کاهش تقاضا خرید در بازار جهانی، مخصوصا بازار چین است و دومین دلیل آن نیز استفاده طولانی‌مدت کاربران از گوشی‌های هوشمند است که درنتیجه موجب ایجاد رکود در وضعیت بازار فروش تلفن‌های همراه هوشمند شده است” .

بر اساس پیش‌بینی‌های موسسه IDC، درآمد بازار چین در حیطه فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2020 بهبود پیدا خواهد کرد به‌گونه‌ای که نرخ رشد سالیانه 2 درصد را تا سال 2023 تجربه خواهد کرد. علاوه‌براین پیش‌بینی کرده است که درآمد بازار صنعت در سال 2023 به بیش از 524 میلیارد دلار برسد. البته تا پایان سال جاری با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند روبه‌رو خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟