اخبار لوازم خانگی

اهدای ۲۰۰۰ بسته لوازم خانگی به سیل‌زدگان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به وعده ۸۰۰ میلیارد تومانی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به وعده ۸۰۰ میلیارد تومانی این ستاد در مناطق سیل‌زده کشور، گفت: تعهد ارسال ۲ هزار بسته لوازم خانگی و توزیع یک هزار رأس دام سبک به مناطق سیل‌زده خراسان شمالی امروز عملی می‌شود.

عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امروز در آئین اهدای ۲ هزار بسته لوازم خانگی و یک هزار رأس دام سبک به مردم مناطق سیل‌زده خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تلاش و کوشش همکاران ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌ویژه در بنیاد اجتماعی احسان، ایفای تعهداتی است که بعد از حادثه سیل پذیرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۳ میلیون قلم کالا و تجهیزات را به مناطق سیل‌زده ارسال کرده است، گفت: تعهداتی از جمله ارسال بسته‌های لوازم خانگی، توزیع دام سبک، بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده و ایجاد اشتغال مناطق سیل‌زده را پذیرفته‌ایم.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: تعهد ارسال ۲ هزار بسته لوازم خانگی و توزیع یک هزار رأس دام سبک به مناطق سیل‌زده خراسان شمالی را پذیرفته‌ایم که امروز عملی می‌شود.

نوروزی ویژگی‌های این دام‌ها را مولد بودن و سازگار بودن با محیط عنوان کرد و افزود: برای ساخت و بازسازی ۲۰ هزار خانه در مناطق سیل‌زده با بنیاد مسکن به توافق رسیده‌ایم؛ در رابطه با واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده در خراسان شمالی، پس از جمع‌بندی، فعالیت‌ها را شروع می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم منتظر تحقق وعده‌های مسؤولین در خصوص کمک مناطق سیل‌زده هستند، گفت: مردم همواره به مسؤولین اعتماد داشته‌اند و این اعتماد پس از اقدامات موثر آنها و تحقق به وعده‌ها، افزایش می‌یابد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه ۳ هزار ۳۰۰ اشتغال در استان خراسان شمالی را ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: طی توافقی که با بانک پارسیان داشتیم، ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع این بانک را برای نقاط آسیب‌دیده استفاده می‌کنیم.

نوروزی با اشاره به وعده ۸۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سیل‌زده کشور افزود: از این مبلغ ۵۳۰ میلیارد تومان برای اشتغال و سرمایه‌گذاری و ۲۷۰ میلیارد تومان برای کمک‌های بلاعوض هزینه خواهد شد.

در این مراسم همچنین امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی سومین استان درگیر با سیل بود که طبق دستور ویژه رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، فعالیت در این استان را آغاز کردیم.

وی از نکات مثبت حادثه سیل اخیر را تلاش جهادگران در مناطق سیل‌زده و پیوند آنها با یکدیگر دانست گفت: ۲۵ قرارگاه جهادی در کشور وجود داشت که پس از سیل به‌‌سرعت فعال شدند.

* «جهادگران» تبلور مجموعه‌های مردمی

مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان با اشاره به همکاری خوب دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف استان خراسان شمالی پس از سیل اخیر افزود: علاوه بر این همکاری خوبی بین مجموعه‌های مردمی و مدیریتی شکل گرفت که تبلور مجموعه‌های مردمی گروه‌های جهادی هستند.

مدنی با اشاره به توزیع کالا و تجهیزات توسط نیروهای جهادی در مناطق سیل‌زده خاطرنشان کرد: علاوه بر ۲ هزار بسته لوازم خانگی و یک هزار رأس دام سبک، به‌زودی ۲ هزار بسته لوازم‌التحریر در استان خراسان شمالی توزیع می‌شود.

* جبران کمبودها با حضور مردم

شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با تأکید بر روحیه خوب مردم در حادثه سیل اخیر افزود: هرگاه حاکمیت کمبودی را احساس کرد، مردم با حضورشان کمبودها را جبران کردند.

وی گفت: پس از سیل جلسات مختلفی را با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم که یکی از بهترین جلسات با مسؤولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود؛ آنها به تمام خواسته و خواهش‌های ما عمل کردند.

آیت‌الله یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: رهبر انقلاب مشارکت مردم در مسائلی سیاسی، حضور مردم در صحنه‌های بین‌المللی و استکبارستیزی و کمک‌های نیکوکاری را از برکات انقلاب عنوان کرده‌اند.

* جاری شدن سیل خدمات به مناطق سیل‌زده خراسان شمالی

وی با بیان اینکه مردم در مسابقه خدمت‌رسانی مشتاقانه شرکت می‌کنند، تأکید کرد: با حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سیل خدمات به مناطق سیل‌زده جاری شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه کاروان خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) امروز حضور یافته است، گفت: آقای مخبر همانند اسم پر معنای خود، خبرهای صادقی دادند و به وعده خود عمل کردند.

لازم به ذکر است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از نخستین دستگاه‌هایی بود که پس از حادثه سیل، به کمک مردم این مناطق شتافت و قرارگاه‌هایی را برای خدمت‌رسانی در تمامی استان‌های سیل‌زده برپا کرد؛ ارسال ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی، توزیع ۱۰ هزار دام سبک، ایجاد ۵۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم و تعمیر و بازسازی منازل آسیب‌دیده از دیگر خدمات این مجموعه در مناطق سیل‌زده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟