اخبار لوازم خانگی

حباب قیمت لوازم خانگی در بازار شکسته خواهد شد/ مردم برای خرید عجله نکنند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امور صنایع وزارت صمت می‌گوید: برخی نرخ کالاهای لوازم خانگی در بازار کاذب ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون امور صنایع وزارت صمت می‌گوید: برخی نرخ کالاهای لوازم خانگی در بازار کاذب است؛ چرا که نرخ کالاها از محل درب کارخانه تغییری نکرده است.

فرشاد مقیمی گفت : هم اکنون نرخ کالاهای لوازم خانگی در بازار با حبابی مواجه است که نیازمند مدیریت خرید توسط مردم است. مردم برای خرید کمی صبور باشند و باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار نشوند چرا که این امر سبب افزایش کاذب نرخ کالاهای لوازم خانگی در بازار خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید در سال ۹۸ چه روندی را خواهد داشت؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به نام‌گذاری سال مبنی بر رونق تولید برنامه‌ریزی لازم جهت رونق امور صنایع در نظر گرفته شده است. در برخی حوزه‌ها ممکن است به دلیل شرایط تحریمی با برخی چالش‌ها رو به رو شویم که البته معضلات در برخی از صنایع هم مقطعی است. در وزارت صمت کمیته‌ای را جهت تسهیل تولید و تامین مواد اولیه برخی صنایع تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

فرشاد مقیمی با اشاره به تامین نقدینگی تولیدکنندگان افزود: این روزها تامین نقدینگی چه از لحاظ ریالی و چه از نظر ارزی برای صنعتگران امری حیاتی و مهم است. چنانچه این منابع برای صنعتگران تامین شود در سال ۹۸ دیگر با چالش جدی در حوزه تولید رو به رو نیستیم.

کدام صنایع در سال ۹۸ پیشتاز هستند؟

او به صنایع منتخب و مزیت‌دار در سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته و همچنین ماه‌های ابتدایی سال جدید در برخی صنایع علاوه بر اینکه با کاهش تولید رو به رو نبودیم بلکه در این حوزه شاهد رشد هم هستیم. به عنوان مثال نساجی، پوشاک، پتروشیمی، شوینده و لوازم خانگی پنج صنعت دارای مزیت هستند که امسال با رشد تولید آنها مواجه هستیم.

او با اشاره به وضعیت صنعت لوازم خانگی گفت: امسال رویکرد به سمت عمیق‌تر شدن ساخت داخل است. توجه به این موضوع باعث ‌شده که در صنعت لوازم خانگی با رشد تولید مواجه باشیم.

مقیمی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به رویکرد کالاهای تولید داخل نرخ لوازم خانگی امسال ارزان خواهد شد؟ پاسخ داد: برخی نرخ کالاهایی لوازم خانگی در بازار کاذب است؛ چرا که هنوز در نرخ کالاها از محل درب کارخانه تغییری ایجاد نشده است. اما امسال در برخی کالاهای لوازم خانگی به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و همچنین افزایش دستمزد کارگران اعمال افزایش نرخ منطقی در کالاها قابل قبول است.

مردم برای خرید لوازم خانگی صبوری به خرج دهند

او در توصیه‌ای به مردم گفت: در برخی کالاها که قیمت‌ها بدون ضابطه و به طور نجومی در حال افزایش است، از نظر ما این نوع رفتارها و قیمت‌ها قابل قبول نیست. توصیه‌مان به مردم این است که در این شرایط به افرادی که به گرانی نرخ لوازم خانگی دامن می‌زنند کمکی نکنند و کالایی نخرند.

مقیمی در ادامه اظهار کرد: مردم باید مبنای قیمتی را براساس نرخ کارخانه که از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود مورد توجه قرار دهند. همچنین مردم برای خرید کالای لوازم خانگی که چندان مورد نیاز نیست باید صبوری به خرج دهند. تا به مرور زمان از مشکلات در این حوزه کاسته شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟