سایر خبرها

تشکیل 516 پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه، در فروردین ماه

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع 516 ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع 516 پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی به ارزش بیش از 133 میلیارد ریال طی فروردین ماه سال جاری خبر داد.

قاسمی به ارائه آمار فروردین ماه امسال در امر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت : طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه از سال گذشته بطور همزمان در سراسر کشور کلید خورد و ادامه این طرح در فروردین ماه امسال نیز انجام شد.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت ، با تاکید بر حساسیت موجود در حوزه سطح عرضه، افزود : کارشناسان این سازمان و بازرسان مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها با بهره گیری از تمام ظرفیت و امکانات موجود به اجرای این طرح پرداختند.
وی با بیان این مطلب که در پی اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت همزمان از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان داخلی ، در این بازه زمانی ، تعداد 28 هزار و 528 مورد واحد خرد و کلان در سطح عرضه بازرسی انجام شده است، افزود: در این بازدیدها، تعداد 516 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 133 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شد.
این مقام مسئول می گوید ؛طی این مدت، استان تهران با بیش از 5 هزار مورد بازرسی و استان البرز با 78 مورد تشکیل پرونده و بیش از 111 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، همچنان بالاترین آمار را در بین استانها بخود اختصاص داده اند.
ضمناَ بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط به لباس و متفرعات آن با 120 میلیارد ریال ، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با 3 میلیارد و لوازم آرایشی و بهداشتی با 2 میلیارد ریال بوده است.
قاسمی؛عزم سازمان حمایت برای مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه را جدی دانست و تاکید کرد: تلاش مجموعه دست‌اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا هدفمند کردن مبارزه و جلوگیری از ایجاد زحمت برای مردم و مصرف‌کنندگان است و براین اساس طرح مذکور هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، سازمان حمایت بعنوان دستگاه نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار تلاش دارد این طرح در جهت شفاف سازی بازار برای مصرف کننده و بهبود زمینه عرضه کالاهای داخلی و عدم فروش اقلام قاچاق و با هدف حمایت از سرمایه ملی و تولیدات داخلی انجام پذیرد.
قاسمی در پایان خاطر نشان کرد : تمامی اقدامات با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، جلوگیری از فعالیت سودجویان و رونق اقتصادی در کشور انجام می شود و امیدواریم هموطنان در سال رونق تولید، در صورت مشاهده و یا مواجهه با هرگونه تخلف در حوزه قاچاق در سطح عرضه با انعکاس اخبار و گزارش های خود به سامانه 124 خدمتگزاران خود در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها را یاری رسانند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟