اخبار لوازم خانگی

تهیه پکیج های لوازم خانگی از سوی بنیاد برکت و وزارت نفت

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نماینده اهواز با بیان اینکه احتمالاً دیگر هیچ سیل زده ای در اردوگاه نیست و همه به ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نماینده اهواز با بیان اینکه احتمالاً دیگر هیچ سیل زده ای در اردوگاه نیست و همه به خانه هایشان برگشته اند، گفت: بنیاد برکت و وزارت نفت پکیج های لوازم خانگی را تهیه کرده که در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد.

همایون یوسفی در توضیح آخرین وضعیت مردم سیل زده استان خوزستان گفت: در سیل اخیر ۸۰ هزار نفر درگیر شدند که ۴۰ هزار نفر اسکان یافته و ۹۷ اردوگاه احداث شد. تقریباً همه مردم به خانه ها برگشته، قرار شده برای جبران خسارات واحدهای مسکونی مبالغی به عنوان کمک بلاعوض و مبالغی تحت عنوان وام کم بهره اختصاص پیدا کند.
وی افزود: قرار شد برای زمین های کشاورزی هم به اندازه هر هکتار زمین های آبی مبلغی به عنوان کمک بلاعوض و مبلغی به عنوان وام قرض الحسنه اختصاص یابد. به همین نسبت برای زمین های دیم هم مبالغی اختصاص پیدا می کند.
به گفته یوسفی برای جبران خسارت به دام ها مبالغی در نظر گرفته شده است. مثلاً ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر دام سبک داده می شود. قرار شد سیمان لازم برای ساخت و سازها از طرف بنیاد مسکن داده شود و میلگرد هم با هماهنگی ها بدهند. البته پارسال با هماهنگی های انجام شده با بنیاد برکت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در روستاها بیمه شده و از آن محل مبالغی برای واحدهای مسکونی هم داده می شود.
به گزارش ایسنا، نماینده اهواز همچنین اظهار کرد: پکیج های لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، سرویس آشپزخانه، اجاق گاز و امثالهم هم از طرف بنیاد برکت و وزارت نفت آماده شده که در اختیار سیل زدگان قرار می گیرد.
وی در پایان گفت که احتمالاً افراد دیگری در اردوگاه ها مستقر نیستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟