سایر خبرها

ممنوعیت واردات کالاهای مشابه ساخت داخل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرشاد مقیمی در نشست تخصصی پایش صنایع کشور که با محوریت بررسی وضعیت “صنایع ماشین ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرشاد مقیمی در نشست تخصصی پایش صنایع کشور که با محوریت بررسی وضعیت “صنایع ماشین سازی و تجهیزات” برگزار شد، گفت: اگر ظرفیت ساخت داخلی کالایی در کشور وجود داشته باشد واردات مشابه آن ممنوع و یا با اعمال شرایط تعرفه ای مدیریت لازم را اعمال خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست که با حضور نمایندگانی از انجمن تخصصی صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری، انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان ماشین آلات پخت نان و شیرینی، سندیکای آسانسور و پله برقی و جامعه قالب سازان ایران برگزار شد، اظهار داشت: با اعلام رسمی هر واحد صنعتی و یا تشکل مربوطه در مورد داخلی سازی یک کالای وارداتی، فرآیند ممنوعیت و یا محدودیت واردات کالای مشابه در دستور کار می گیرد.

وی افزود: برای تحقق اهداف “نهضت ساخت داخل” موظفیم همه ابزار های حمایتی را بکار بگیریم و در این مسیر شناسایی دقیق چالش ها و همه فرصت های موجود یک ضرورت غیرقابل انکار است.

مقیمی ادامه داد: جلسات تخصصی کمیته های پایش صنایع با نمایندگان تشکل ها و انجمن ها با هدف احصاء دقیق مشکلات و مسایل صنایع مختلف تشکیل می شود.

وی گفت: برای اتخاذ تصمیمات کاملا کارگشا و البته موثر، اولویت را در دریافت نقطه نظرات و راهکار های پیشنهادی خود صنعتگران قرار داده ایم تا با یک هم افزایی مشترک بتوانیم از شرایط خاص کنونی به سلامت و با بهترین نتایج ممکن عبور کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت خاطر نشان کرد: با توانمند سازی و رشد بخش های مختلف صنعت، خود اتکایی و خودکفایی از جمله نتایح درخشان این دوره خواهد بود.

گفتنی است در این نشست وضعیت تولید محصولات مهم و استراتژیک صنایع ماشین سازی و تجهیزات، واردات محصولات مشابه، تامین نقدینگی، روند تامین مواد اولیه و وضعیت صادرات این صنایع مورد بحث و برسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟