سایر خبرها

حجم تقاضا در بازار رایانه کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه برخی از افراد بنابر شرایط اقتصادی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با بیان اینکه برخی از افراد بنابر شرایط اقتصادی و بازار به تغییر شغل روی آورده‌اند، گفت: در پی افزایش قیمت محصولات و کاهش واردات، تعمیر دستگاه‌های قدیمی بر خرید دستگاه‌های جدید پیشی گرفته است.

محمدمهدی میرمهدی، اظهار کرد: حجم تقاضا در بازار رایانه و محصولات مرتبط کاهش یافته و این موضوع به دلیل افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید افراد است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ادامه داد: در شرایط فعلی دستگاه‌های دست دوم جایگزین اجناس و محصولات جدید شده و تعمیرات رشد قابل توجهی را شاهد بوده و افراد چندان به دنبال ارتقا سیستم و خرید دستگاه جدید نیستند.

وی گفت: در شرایط فعلی که قیمت ارز رشد قابل توجهی داشته و عمده قطعات به صورت وارداتی در کشور تأمین می‌شود، هزینه تعمیر و نگهداری محصولات قدیمی نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

میرمهدی با بیان اینکه تعمیر نسبت به خرید کالای جدید مقرون به صرفه‌تر است، تاکید کرد: واردات قطعه و محصولات مصرفی کم و بیش انجام می‌شود اما میزان آن نسبت به گذشته کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران مدعی شد: بسیاری از افراد و تجار که در گذشته کالای نو به کشور وارد می‌کردند در شرایط فعلی برای تأمین نیاز بازار و انجام فعالیت صنفی به واردات قطعات مصرفی و دستگاه‌های استوک روی آورده‌اند.

وی به دریافت مالیات در این شرایط انتقاد کرد و گفت: برخی افراد پروانه کسب خود را ابطال و فعالیت خود را به یک تلفن همراه محدوده کرده‌اند تا از پرداخت مالیات فرار کنند و از سوی دیگر بسیاری از افراد کسب و کار خود را به صنف اغذیه فروشان و رستوران داری تغییر داده‌اند./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟