سایر خبرها

فعالیت بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت می ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت می کنند، گفت: خوشه سازی صنف و صنعت در حوزه اصناف تولیدی و تمرکز بر ورود فناوری در نظام توزیع برای شفاف سازی را در دستور کار داریم.

سعید ممبینی در همایش روز ملی اصناف در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیم، یکی از دلایل تعیین روز اصناف را نقش مهم و تاریخی این قشر در میهن اسلامی مان دانست و تصریح کرد: نقش تعیین کننده اصناف در حوزه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اثر گذار بوده و در جای جای تاریخ خود را نشان داده است.

وی با یادآوری تقدیم ۱۱ هزار شهید به انقلاب اسلامی توسط اصناف، افزود: این موضوع نمونه ای از فداکاریهای این قشر برای کشور عزیزمان است. همچنین پس از وقوع سیل اخیر، اصناف تامین نیازهای فوری و ایجاد تعهد برای سازندگی مناطق آسیب دیده را در دستور کار قرار دادند.

رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه اصناف باید در عرصه اقتصادی به عنوان کلید موفقیت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، افزود: انتخاب هیات رییسه جدید مصادف با تحریمهای ناجوانمردانه غرب و تاثیر آن بر پول ملی و برخی مشکلات برای تامین کالاهای اساسی شد که اقدامات فوری در راستای بهبود وضعیت ارایه شد.

فعالیت بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور

ممبینی با اعلام اینکه بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم، گفت: این واحدها در چهار بخش تولیدی، خدمات فنی و خدمات صرف و توزیع تقسیم بندی شده اند.

وی ادامه داد: کمتر از ۲۰ درصد از واحدهای صنفی کشور در حوزه تولید فعالیت دارند که برنامه رونق تولید اصناف آماده شده است و به دست وزیر صمت رونمایی خواهد شد.

رییس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: برای حدود ۶۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی کشور که عمدتا در حوزه اقلام و کالاهای اساسی فعالیت می کنند، آموزش و هدایت به سمت تولیدات صادرات محور را در دستور کار داریم.

خوشه سازی صنف و صنعت در حوزه اصناف تولیدی در دستور کار است

ممبینی با بیان اینکه خوشه سازی صنف و صنعت در حوزه اصناف تولیدی در دستور کار است، تصریح کرد: حدود ۱۷ درصد از صنوف در بخش خدمات فنی فعالیت دارند، فقدان استاندارد در حوزه استاندارد یک آسیب در این حوزه بود که امروز تفاهم نامه میان وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و اتاق اصناف به امضا می رسد.

وی بخش خدمات گردشگری را بخش مهمی از اصنافی دانست که خدمات صرف ارایه می دهند و ادامه داد: همچنین حدود ۵۰ درصد اصناف در حوزه توزیع فعالیت می کنند و در نظام‌ توزیع نیاز به روش های مدرن با تکیه بر فناوری و روش های مدرن داریم.

تمرکز بر ورود فناوری در نظام توزیع برای شفاف سازی را در دستور کار داریم

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه تمرکز بر ورود فناوری در نظام توزیع برای شفاف سازی هر چه بیشتر را در دستور کار داریم، گفت: می خواهیم زمینه حضور و ورود فناوری به کسب و کارهای سنتی را فراهم کنیم.

ضرورت ایجاد هلدینگ اصناف برای نقش آفرینی اصناف در حوزه تامین

ممبینی ایجاد هلدینگ اصناف برای نقش آفرینی اصناف در حوزه تامین یکی از برنامه های مهم ما اعلام کرد و افزود: از ۸ هزار و ۸۰۰ تشکر صنفی انتطار داریم با درک واقعیات های علمی، وضعیت موجود را بازنگری کنند تا به سمت گشایش و شکوفایی بیشتر برویم.

وی در پایان گفت: از وزیر صمت می خواهیم در حوزه قانون کار، بسته های حمایتی، اصلاح فرایند وصول مطالبات، تامین اجتماعی و سهم اصناف از محل جرایم اصناف را یاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟