بازار لوازم خانگی داخلی سربلند
اخبار لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی با بحران مواجه است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی با بحران مواجه است که اگر به وضعیت آن رسیدگی نشود در 6 ماهه دوم سال ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی با بحران مواجه است که اگر به وضعیت آن رسیدگی نشود در 6 ماهه دوم سال جاری وضعیت آن سخت تر خواهد شد.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن لوازم خانگی ایران ضمن بیان مطلب فوق افزود : برای بررسی علت بحران این بازار باید آن را به 3 قسمت تقسیم کنیم. تقریبا 15 درصد این بازار منحصر به بازار لوازم بسیار لوکس و جنس های بسیار گران قیمت است و عمدتا در این بازار مشتری نیست و یا محدود است.
وی ادامه داد:در قسمت دوم بازار لوازم خانگی که 60 درصد این بازار را دربرمی گیرد، جنس های لوکس و شبه لوکس با 3 برند کره ای، یک برند اروپایی و یک برند ایرانی عرضه می شود که اقشار متوسط متقاضی این بازار هستند.
به گفته وی قسمت سوم بازار که 25 درصد لوازم خانگی ها را دربرمی گیرد،کل تولیدات ایرانی است. حتی قطعات فلزی و غیرفلزی و مواداولیه آن از داخل تامین می شود.
وی تصریح کرد:این بازار 25 درصدی مشکل خاصی ندارد و اقشار خیلی ضعیف جامعه تا اقشار متوسط از این بازار خرید می کنند. درحال حاضر واردات لوازم خانگی به صورت کامل یا cbu ممنوع است.
وی افزود :از سوی دیگر، دو برند کره ای که خطوط تولید و مونتاژ در ایران دارند، به خاطر تحریم ها، قطعات کارخانه های ایرانی که تحت لیسانس آنها هستند را تامین نمی کنند که این مسئله موجب تعطیلی یکی از این کارخانه ها شده و کارخانه دوم هم در شرف تعطیلی است که این مسئله باعث تشدید بحران بازار لوازم خانگی شده است./ایران اکونومیست

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟