سایر خبرها

راه اندازی سامانه رصد کالا را بارها فریاد زده ایم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس فراکسیون اصناف در مجلس گفت: تاکنون ده‌ها بار درخواست راه اندازی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس فراکسیون اصناف در مجلس گفت: تاکنون ده‌ها بار درخواست راه اندازی سامانه رصد کالا را فریاد کرده ایم که اسناد آن هست، اما متاسفانه هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده است.

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس اعلام کرد: تاکنون ده‌ها بار درخواست راه اندازی سامانه رصد کالا با محوریت بررسی کالا از مبدا تا مقصد (مصرف کننده) را از تریبون مجلس و رسانه ملی فریاد کرده ایم که اسناد آن هست، اما متاسفانه هیچ گونه ترتیب اثری داده نشده است.

شهباز حسن پور نماینده مجلس و رئیس فراکسیون اصناف در برنامه تیتر امشب با انتقاد از وضعیت نظارت و بازرسی در کشور، در خصوص ورود مجلس به بحث نظارتی بین دولت و اصناف تصریح کرد: اتاق اصناف بارها درباره آفت های قاچاق در کشور هشدار داده و مجلس هم­ پیگیری های خوبی کرده؛ اما متاسفانه این معضلات همچنان ادامه دارد.

او گفت: ما محدودیت قانونی درکشور نداریم مشکل در بعد نظارت است، پس باید نظارت به یک فرهنگ بی چون و چرا تبدیل شود.­

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس در خصوص نقش آفرینی اصناف در اقتصاد ایران گفت: نزدیک به 20 درصد از تولید ناخالص ملی با فعالیت اصناف صورت می گیرد، اما دولت هیچ گونه برنامه مشخصی برای حمایت از اصناف در دستورکار ندارد.

­او افزود: در مسائل بیمه ای و بانکی هنوز اصناف معضلاتی را با این نهادها دارند، این درحالیست که اصناف بالاترین سطح اشتغالزایی را در کشور دارند و باید با حمایت های همه جانبه در ارائه تسهیلات کم بهره و مسائل بیمه ای موجبات پیشرفت این مجموعه را فراهم کرد.

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصناف دچار مشکلات بسیاری هستند تاکید کرد: دولت باید در تمامی تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها، اصناف را بیش از بیش مورد توجه قرار دهد.
­

ابراهیم درستی نایب رئیس اتاق اصناف دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه یک سوم بودجه ناشی از کشف جرایم باید برای بازرسی در اختیار اصناف قرار داده شود، گفت: متاسفانه این بودجه به خزانه دولت واریز شده اما هنوز­ به آنها تخصیص نیافته است.

او با اشاره به گلایه های برخی اصناف از بی عدالتی مالیاتی، تصریح کرد: اصناف خواسته‌های بر حقی دارند و معتقدیم در هرکجا که برای جامعه اصناف تصمیم می‌گیرند اصناف باید حضور داشته باشند.

او تاکید کرد: اصناف بخش خصوصی هستند و باید با دولت برای پیشبرد هر چه‌بهتر کارها تعامل داشته باشد.
­

­درستی ادامه داد: زمانی کشور دچار جنگ نظامی بود، اما امروزه با جنگ اقتصادی مواجه هستیم. اصناف افسران مقدم جنگ اقتصادی هستند. پس می‌طلبد که دولت­ در کمک به اصناف اهتمام داشته باشد.

نایب رئیس اتاق اصناف افزود: دشمنی آمریکا با دولت و ملت ایران واضح است اما نباید تمام مشکلات اقتصادی کشور را به عوامل بیرونی ربط داد.

درستی گفت: اگر بخش خصوصی واقعاً خصوصی باشد، می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.­

او ادامه داد: داشتن تعامل خوب است اما این تعامل نباید مختص فرد باشد تعامل باید با ساختار و تشکیلات پیش برود. مسئولان اتاق اصناف در مجموع تعاملی خوبی با دولت داشتند اما متاسفانه نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند.

نادر جنتی معاون سازمان امور مالیاتی در ارتباط تلفنی با برنامه، به تعریفی از اظهار نامه مالیاتی پرداخت و گفت: بر اساس دستورالعمل صادر شده اجبار و الزامی در بیان اظهار نامه مالیاتی وجود ندارد.

نادر جنتی افزود: برخی صاحبان مشاغل گروه سوم که درآمد یکسال آنها کم است، نیازی به اظهار نامه مالیاتی ندارند.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به آمار درآمد مشاغل گروه سوم افزود: آمارهای دقیق بیانگر این است که بیش از 80 درصد این نوع مشاغل کمتر از 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

او گفت: 547 هزار نفر شاغلان مشمول تبصره از پرداخت مالیات معاف هستند./تسیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟