فناوری

بخش دوم/عجیب ترین فناوری های جهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فناوری با هدف تغییر زندگی مردم به وجود آمده و در واقع وظیفه خود را تا به ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فناوری با هدف تغییر زندگی مردم به وجود آمده و در واقع وظیفه خود را تا به امروز به نحو احسنت انجام داده است. برخی از فناوری ضمن تاثیرگذاربودن کمی عجیب به نظر می رسند که در ادامه به معرفی برخی از آن ها پرداخته شده است.

متن خوان لمسی

این دستگاه متن خوان با عنوان تاچ هیر شناخته می شود و با حرکت انگشتان روی متن می تواند کلمات را تشخیص دهد و بخواند.

عینکی مناسب کوررنگ ها!

کور رنگی همانطور که از نامش پیداست مشکل در دیدن رنگ هاست. از هر 12 مرد یک نفر به این کوررنگی دچار است و در حالی که از هر 200 زن یک نفر به این عارضه دچار می شود.

در حقیقت کوررنگی نتیجه ی آسیب به سلول های مخروطی و یا عصب بینایی است. کوررنگی علل مختلفی دارد که مهمترین آن مشکل ژنتیکی است. محققان برای برطرف کردن مشکل این افراد عینک های “این کروم” را معرفی کردند. این عینک دارای لنزهایی است که به طور انتخابی موجهای خاصی از نور را حذف می کند.

هشدار برای معتادان گوشی های هوشمند!

اعتیاد به گوشی های هوشمند وجود دارد و افراد زیادی درگیر این موضوع هستند. دانشگاه آگسبورگ آلمان طرحی را به صورت آزمایشی اجرایی کرده که در نزدیک پیاده رو ها چراغ هشدار قرار می گیرد و در واقع  این چراغ ها جان عابرین را نجات می دهد.

جاده پنل خورشیدی

جاده ها در همه جا وجود دارند و برخی از افراد به دنبال جایگزین کردن جاده های استاندارد با پنل های خورشیدی فتوولتائیک هستند.

لازم به ذکر است که این طرح در چند کشور جهان از جمله فرانسه و آمریکا به مرحله اجرا رسیده است. این ایده منجر می شود تا جاده ایمن و اکولوژیک تر شود.

انتهای پیام/


نظر شما چیست؟