اخبار لوازم خانگی

ظرفیت های ایجاد شده در صنعت لوازم خانگی ایران پس از انقلاب

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صنعت لوازم خانگی ایران پس از انقلاب روزهای پر فرازو نشیبی را سپری کرد. ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صنعت لوازم خانگی ایران پس از انقلاب روزهای پر فرازو نشیبی را سپری کرد. روزهایی که اگر مدیران وقت، تمرکز بیشتری بر روی این بخش مهم صنعتی کشور داشتند، حال ایران نیز به عنوان یکی از مهمترین کشورهای حوزه صنعت لوازم خانگی در دنیا معرفی شده بود.

با این حال نمی توان از دست آوردهای این صنعت استراتژیک کشور در دوران پس از انقلاب چشم پوشی کرد. فردا 10 تیرماه سال 1398، روز ملی صنعت و معدن نام گذاری شده است و به همین بهانه قصد داریم تا نگاهی به ظرفیت های ایجاد شده در این صنعت طی سال های پس از انقلاب داشته باشیم.

بر اساس آمار تا پایان سال 1357 ظرفیت تولید تلویزیون در ایران حدود 100 هزار عدد بود. گرچه در آن زمان صنعت تلویزیون در ایران به عنوان یک صنعت تولیدی نوپا محسوب می شد با این حال علی رغم تمام مشکلات کوجود در سال های پس از انقلاب، ظرفیت تولید تلویزیون در پایان سال 1397 به 6 میلیون و 372 هزار عدد رسید.

در بخش یخچال و فریزر نیز صنعت لوازم خانگی ایران به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده است. در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگی در کشور اقدام به تولید یخچال فریزر می کنند و مهمتر آنکه بخش مهمی از تولید یخچال و فریزر در کشور، در دسته بندی محصولات با کیفیت ایرانی قرار گرفته اند. بر اساس آمار ظرفیت تولید یخچال و فریزر در پایان سال 1357 به حدود 600 هزار عدد رسیده بود و این در حالی است که این میزان از تولید در پایان سال 97 به رقم 6 میلیون 799 هزار عدد رسید.

حضور شرکت های خارجی پس از انقلاب در ایران نقطه عطفی برای صنعت لوازم خانگی ایران بود. احداث کارخانه توسط شرکت های کره ای و شروع یک رقابت تمام عیار در بخش تولیدات لوازم خانگی باعث شده بود تا بازار لوازم خانگی ایران روزهای پر از تولیدی را سپری کند. گرچه با آغاز مجدد تحریم های در اردیبهشت 1397 بازهم شرایط تولید در کشور به وضعیت قرمز رسید اما با این حال در پایان سال 1397 ظرفیت تولید ماشین لباسشویی در کشور از مرز 4 میلیون عبور کرد.

آنچه که آمار نشان می دهد ظرفیت تولید ماشین لباسشویی در کشور در پایان سال 1357 حدود 50 هزار عدد بود که این میزان از تولید در پایان سال 1397 بیشتر شبیه یک شوخی بود. بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت در پایان سال 1397 ظرفیت تولید ماشین لباسشویی در کشور عددی معادل 4 میلیون 188 هزار عدد بود که این اعداد و ارقام نشان از ظرفیت های فراوان تولید در کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟