سایر خبرها

نقش صنعت در شرایط فعلی کشور بسیار حائز اهمیت است/ دنیا باید به ایران احترام بگذارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جایگاه صنعت در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است ما در برابر فشار کوتاه ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جایگاه صنعت در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است ما در برابر فشار کوتاه نمی‌آییم و به کمک دولت و مردم دنیا را مجبور خواهیم کرد که همواره با ایرانیان با احترام رفتار کرده و هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنند.

وزیر امورخارجه در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اشاره به وضعیت کشور و‌ نقش صنعت در جنگ اقتصادی پیش رو گفت: فشارهایی که امریکا وارد می کند ناشی ضعف کسور ما نبوده بلکه آنچه که می‌بینیم نتیجه شکست های پیاپی‌ آمریکا در منطقه است.

دکتر ظریف ادامه داد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدن برجام باعث پیشرفت ایران در منطقه از هر لحاظ شده است و از طرفی شاهد منزوی شدن بیش از پیش کشورشان در صحنه بین المللی‌بودند.
وی افزود: دست و پا زدن آمریکا برای جذب حامی در مقابله با ایران گواه این ادعا است که به هر وسیله ای دست اندازی می کنند تا کشور ایران را ضعیف کنند.
وزیر امور خارجه گفت: آمریکا در سال گذشته ۴ بار در جلسه شورای امنیت علیه ایران حضور داشت اما  هیچ وقت موفق نشد به هدف خود در این شورا برسد. از همین رو فشار اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد. فشاری که قطعا مقطعی خواهد بود و باز هم حاصلی جز شکست برای آمریکا نخواهد داشت.
دکتر ظریف ادامه داد: می خواستند ایران در منطقه منزوی شود و قدرتی نداشته باشد امل در حوزه میدانی ایران در نقطه ضعف نیست و وضعیت منطقه نشانگر این مهم است.
وی گفت : آمریکا در حوزه اقتصادی از یک فرصت میان مدت که به واسطه وضعیت دلار در مراودات بین المللی وجود دارد، استفاده کرد که در همین حوزه هم در دراز مدت برای خودشان مشکل ایجاد می‌شود.
وزیر امور خارجه گفت:‌ در سال گذشته دلار از ۳۵ درصد معاملات ترکیه و ایران حذف شد. حتی امارات و هند نیز تصمیم گرفتن از دلار استفاده نکنند بر همین اساس می توان پیش بینی کرد که نقش دلار در آینده کمرنگ می‌شود.
دکتر ظریف با اشاره به اینستکس گفت: همین اینستکس یک ارزش راهبردی دارد که مهمترین پیام آن شروع فاصله میان آمریکا و متحدانش است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: کمک به تولید می تواند بخش مهمی از مشکلات پیش آمده در حوزه اقتصاد و معیشت مرد را حل کند. در شرایط پیش رو باید دانست که بخش صنعت و معدن بازوی توانمند کشور برای عبور از تحریم است.
وی گفت: جمهوری اسلامی در مقابل احترام، احترام و در مقابل فشار، مقاومت خواهد کرد. البته کافی نیست که بگوییم مردم مقاومت می کنند چراکه دولت و بخش های تولیدی باید به این مقاومت کمک کنند. این مردم حق بزرگی بر گردن دولت دارند و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات انان انجام دهیم.
دکتر ظریف افزود: امروز دیدم جوانان و کارآفرینان، پیشتاز فناوری های صنعتی در کشور هستند و باید این روند ادامه پیدا کند.
وزیر امور خارجه در پایان گفت: باید به کشورهایی که شان و احترام مردم شریف ایران را نگه نداشتند ثابت کنیم که رونق اقتصادی در انتظار کشور ایرام است. ما در برابر فشار کوتاه نمی‌آییم و به کمک دولت و مردم دنیا را مجبور خواهیم کرد که همواره با ایرانیان با احترام رفتار کرده و هیچگاه یک ایرانی را تهدید نکنند.
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟