اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی ایرانی در بازار با برندهای خارجی عرضه می شوند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل گروه صنعتی “امرسان” گفت: کیفیت کالاهای ایرانی در حدی بالاست که با ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل گروه صنعتی “امرسان” گفت: کیفیت کالاهای ایرانی در حدی بالاست که با برندهای خارجی در بازار به فروش می رسد.

مدیرعامل گروه صنعتی “امرسان”، کیفیت تولیدات داخلی به ویژه در حوزه لوازم خانگی را در حد قابل قبول و استاندارد دانست و گفت: کیفیت کالاهای ایرانی در حدی بالاست که با برندهای خارجی در بازار به فروش می رسد.

وی افزود: صنعت لوازم خانگی تنها صنعتی است که در سطح وسیع حالت رقابت پذیری دارد و به صورت آزاد کار می کند.

فتاحی با اشاره به معیار سنجش کیفیت لوازم خانگی گفت: کیفیت از جنبه های مختلفی قابل بررسی است. به عنوان مثال در واحدهای تولیدی ” امرسان” در صورتیکه مشتری پس از یک ماه کالا را نخواست می تواند آن را عوض کند و سه سال هم گارانتی کامل دارد. در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان سه سال گارانتی کامل دارند و این نشانه اعتماد کامل تولیدکنندگان به کیفیت تولیدات داخلی است.

وی با اشاره به تصور مردم از بی کیفیتی کالای ایرانی، گفت: امروز مردم باید کیفیت تولیدات داخلی را بسنجند. در حال حاضر صادرات و رقابت لوازم خانگی و پوشاک ایرانی با بازارهای جهانی نشانه کیفیت بالای این محصولات است.

این تولید کننده ادامه داد: زمانی تولید داخل بی کیفیت است که کالایی در بازار عرضه و نیاز مشتری برطرف نشود اما در حال حاضر کالاهای با کیفیت مشتریان در بازار موجود است ضمن اینکه اکثر واردکنندگانی که برندهای مختلف وارد می کردند هم اکنون به تولیدات داخلی مراجعه کرده و قرارداد می بندند.

مدیرعامل گروه صنعتی “امرسان” درخصوص سیاست جلوگیری از واردات تولیدات مشابه مطرح کرد: بنده با جلوگیری از واردات تولیدات مشابه در حوزه لوازم خانگی موافق نیستم چراکه نفس کشیدن هر صنعت وابسته به رقابتی بودن آن در بازار است و در صورت جلوگیری از واردات کالاهای مشابه، تولیدات داخلی درجا خواهند زد و پیشرفتی نمی کنند اما در حال حاضر اقتضای مصلحت کشور و مدیریت ارز موجب شده ما به این تصمیم برسیم.

فتاحی با تأکید بر اینکه بقای صنعت لوازم خانگی در هر شرایطی نیازمند حفظ رقابت پذیری در بازار است افزود: هر کشوری برای رشد صنعت ملی باید هزینه و از آن حمایت کند.

این تولیدکننده با تأکید بر اینکه وزارت صنعت و بانک مرکزی باید به تطابق تولید با فناوری روز کمک کنند افزود: متاسفانه هزینه های سربار مانند بیمه به تولید تحمیل می شود و فشار زیادی به تولیدکننده می آورد که در نتیجه ی آن، قیمت تمام شده بالا خواهد رفت./رادیو گفت و گو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • سولماز | 12 تیر 1398 در 9:58 ق.ظ

    سلام
    لطفا به ایشون بفرمایید که برندهای ایرانی به فروش نمی رن و ادمای متقلب برای اینکه بتونن بفروشن لوگوی برندهای خارجی رو روشون می زنن تا بتونن بفروشن متاسفانه بعد از خرید این محصولات مشکلات شروع میشه و با اولین تعمیرکاری که میاد مشخص میشه که محصول ایرانیه. خصوصا بفرمایید یخچالهای امرسان بلافاصله پس از نصب خرابی دارن و مشکلات زیادی برای ما ایجاد کردن اصلا خنک نمی شه یخچالش. واقعا متاسفم کاش کسی بود که اینا رو منتقل می کرد بهشون. تنها من نیستم دوستان هم کولر تقلبی با لوگوی خارجی بهشون فروختن و خراب از آب در اومده و ایرانی.

    • بهنام وحیدی | 13 تیر 1398 در 10:01 ق.ظ

      سلام و ارادت مخاطب گرامی. حتما پیغام شما به دوستان خواهد رسید