اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی و مواد خوراکی بیشترین کالاهای مکشوفه قاچاق در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در خوزستان، گفت: خوزستان در جلوگیری ورود و ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا در خوزستان، گفت: خوزستان در جلوگیری ورود و خروج قاچاق کالا مانند دام، گندم، پلاک کوبی و هویت دار کردن دام های سبک و سنگین در کشور نمونه شناخته شده است.

نجاتی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۲ تیرماه در نشست خبری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در سالن معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان با دارا بودن ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی، یکی از استان های هدف است.

وی افزود: هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از تولید داخل و به تبع آن افزایش اشتغال و فضای کسب و کار بهتر در کشور است.

نجاتی با اشاره به تحریم ها در کشور، تصریح کرد: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و خروج کالاهای اساسی مانند دام و گندم به دلیل تفاوت قیمت در داخل و خارج از کشور، ۲ موضوع مهم است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا آن را دنبال می کند.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان در امر جلوگیری از خروج دام و گندم از کشور بصورت قاچاق، نمونه شناخته شده است، خاطرنشان کرد: خوزستان به دلیل تامین بخش عمده گندم کشور یک استان استراتژیک است که دلالانی وجود داشتند که برای ضربه زدن به اقتصاد کشور اقدام به خرید گندم و امحا و یا قاچاق آن به خارج از کشور می کردند که به شدت از انجام آن جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه موضوع قاچاق در تولید داخل و اشتغال یک کار فدهنگی است، عنوان کرد: برای اینکه به تولید و اشتغال داخل کمک کنیم همراهی مردم با دولت بسیار مهم و اساسی است.

نجاتی ادامه داد: هر چه از کالا و تولیدات ایرانی استفاده کنیم، به ارتقا کیفیت و اشتغال در کشور کمک کرده ایم انتظار داریم مردم در این امر با دولت همراهی داشته باشند.

وی در خصوص اهم اقدامات خوزستان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا در سال ۹۷، یاد آور شد: اجرای طرح پلاک گذاری ۶۵۶۶ دستگاه از ۸۲۳۷ دستگاه ادوات کشاورزی (تراکتور و کمباین)، اجرای طرح ساماندهی جامع انبارها که منجر به  ثبت ۳۸۹۸۲ انبار در سطح استان شد.

نجاتی افزود: تشکیل کمیته ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به تردد های دریایی در استان، ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و تجهیز بنادر و اسکله ها، اطلاع رسانی و مشارکت در طرح ملی رجیستری موبایل در سطح استان، راه اندازی سامانه ثبت معاملات نفتی به نام ثامن جهت کنترل سهمیه های سوخت، اجرای طرح پلاک کوبی دام های سنگین شهرستان های مرزی با اولویت شتر، از دیگر این اقدامات است.

وی از تکمیل کردن طرح جامع ۵ ساله و ارائه برنامه ها و طرح های راهبردی برای سال ۹۷ خبر داد و گفت: پیگیری نصب و راه اندازی دستگاه های x ray در مبادی ورودی و خروجی مرزها، پیگیری طرح فروش فرآورده های نفتی به ساکنین روستاهای مرزی ۲۰ کیلومتری، تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت اسکله ها با انواع کاربری صیادی، تجاری، مسافری و متروکه از دیگر اقدامات مهم استان در ستاد مبارزه با قاچاق کالا است.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: نیروی انتظامی استان در سال ۹۷ بیشترین سهم پرونده‌های متشکله به ظن قاچاق را هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزش به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بیشترین فراوانی کالاهای مکشوفه قاچاق در استان به ترتیب لوازم‌خانگی و مواد خوراکی بوده است.

نجاتی تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در شعبه رسیدگی کننده در سال ۹۷  با ۳۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه مواجه بوده است و وصول جرائم از محکومین نسبت به مدت مشابه ۲۴/۹ درصد افزایش داشته است.

نجاتی با اشاره به افزایش ۲۸/۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق نسبت به سال قبل، گفت: تعداد پرونده‌های متشکله با موضوع قاچاق ارز نسبت به سال قبل با افزایش ۲ برابری مواجه بوده است.

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با کالای قاچاق از کشف و انهدام بیش از ۱۲/۳ میلیارد ریال کالای خوراکی قاچاق و مضر به حال سلامت جامعه خبر داد و افزود: ارزش کالاهای ثبت شده در قبض انبار سازمان اموال تملیکی استان با افزایش ۲۳۲۷ درصدی مواجه بوده است و ۴۸/۳ میلیارد ریال کالای تعیین تکلیف شده توسط سازمان اموال تملیکی به فروش رسیده و ۲ میلیارد ریال کالاهای تعیین تکلیف شده به شرط صادرات نیز به فروش رسیده است./ایلنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟