اخبار لوازم خانگی

لوازم خانگی ۱۰ هزار خانوار سیل زده تامین شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سلیمی گفت: این سازمان از محل کمک های مردمی، نیاز ۱۰ هزار خانوار به یخچال، تلویزیون، ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سلیمی گفت: این سازمان از محل کمک های مردمی، نیاز ۱۰ هزار خانوار به یخچال، تلویزیون، فرش و گاز و ظروف را تأمین کرده و به زودی به خانوارها تحویل خواهد داد.

سلیمی با اشاره به وضعیت فعلی سیل زدگان بیان داشت: سیل زدگان استان خوزستان در اردوگاه مستقر بودند و تعداد انگشت شماری که در چادر زندگی می کردند همزمان با پایان عملیات اسکان اضطراری به خانه های خود بازگشتند.

وی افزود: برای سیل زدگانی که خانه های آنها خسارت دیده بود کانکس در نظر گرفته شد، حتی در برخی مناطق به دلیل گرمای شدید، استانداری کولرهای گازی در اختیار مردم قرار داد و بعید می دانم در استانهای خوزستان و لرستان و گلستان کسی در چادر زندگی کند در غیر این صورت مردم می توانند با شماره ۱۱۲ در تمام مناطق تماس گرفته و مورد را اعلام کنند تا همکاران ما بررسی و پیگیری کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر متذکر شد: البته شاید در برخی مناطق چادر را از ما گرفته باشند و تحت شرایطی از آن استفاده کنند اما منزل آنها دچار مشکل نیست.

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا وعده های مسئولان مبنی بر اعطای وام به سیل زدگان عملی شده یا خیر؟ گفت: شروع پرداخت وام ها آغاز شده اما اطلاع دقیقی راجع به تعداد و مبلغ وام ها در استان های سیل زده ندارم.

این مقام مسئول گفت: جمعیت هلال احمر طبق قولی که داده بود از محل کمک های مردمی، نیازهای ۱۰ هزار خانوار به یخچال، تلویزیون، فرش و گاز و ظروف را تأمین کرده و به زودی به خانوارها تحویل خواهد داد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا هزینه ۱۵۰ میلیون تومانی هلال احمر برای خرید پرچم، پاور بانک، تقویم رومیزی و ساک ورزشی صحت دارد یا خیر گفت: بنده اولین بار است که این موضوع را می شنوم و چنین مسئله ای بعید است. وضعیت بودجه ای سازمان در حدی نیست که اینگونه هزینه کنیم و بنده تا به این لحظه اطلاعی از موضوع نداشتم.

وی با بیان اینکه همکاری اعضای هلال احمر کاملاً داوطلبانه است گفت: با وجود هزار و۴۰۰ پایگاه امدادی در کشور اما استخدامی های ما بسیار اندک هستند و در ایام سیل بالغ بر ۱۷ هزار نفر در ۲۴ استان کشور با ما همکاری کردند البته محدودیت هایی هم در تخصیص منابع وجود دارد که امیدواریم شامل حال سیل زدگان نشود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اظهار اینکه صفر تا صد کمک های مردمی سازمان گزارش شده بیان کرد: یک ریال از این کمک ها برای پشتیبانیِ پاسخ به حوادث استفاده نشده و تمام کمک های اهدایی در قالب برنامه ها و منطبق با نیازها هزینه شده است./رادیو گفت و گو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟