اخبار لوازم خانگی

منزل خود را با برچسب شیشه پنجره گرم کنید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برخی از افراد با عملکرد سیستم (MOST) آشنایی دارند. این سیستم درسال های اخیر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برخی از افراد با عملکرد سیستم (MOST) آشنایی دارند. این سیستم درسال های اخیر معرفی شد که در واقع انرژی خورشیدی ذخیره شده را به حالت مایع تبدیل کرده وسپس به صورت گرما آزاد می کند.

محققان دانشگاه سوئدی چالمرز دراقدامی جدید موفق شده اند تا از این انرژی خورشیدی ذخیره شده در برچسب شیشه پنجره منازل استفاده کنند. لازم به ذکر است که امکان انتقال انرژی به لطف این سیستم فراهم شده است و این پنجره ها حتی بدون در معرض قرار گرفتن نور مستقیم خورشید قادر به تولید گرما هستند.

روش این سیستم به این گونه است که انرژی خورشیدی توسط مولکول ها جذب شده و سپس برای مدت زمان طولانی گرما تولید می کند.معرفی این سیستم می تواند انقلابی در این حوزه باشد و مصرف انرژی منازل و یا ادارات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

انرژی خورشیدی یک منبع انرژی تجدیدپذیر است که برای محیط زیست بسیار مناسب بوده و استفاده از شبکه برق را به حداقل می رساند.

بسیاری از کشورهای پیشرفته نظیر انگلیس از پنل های خورشیدی در سقف خانه خود استفاده می کنند و از مزایای آن بهره مند می شود اگرچه در سال های اخیرکاربرد پنل های خورشیدی در ایران نیز بیشتر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟