فناوری

اپل مجبور به پرداخت غرامت 638 میلیون دلاری به سامسونگ شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت اپل به دلیل آنکه نتوانست در سه ماه دوم سال جاری میلادی به وعده‌هایش در خرید ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت اپل به دلیل آنکه نتوانست در سه ماه دوم سال جاری میلادی به وعده‌هایش در خرید نمایشگر از شرکت سامسونگ جامه عمل بپوشاند، مجبور به پرداخت ۶۸۳ میلیون دلار غرامت به این شرکت کره‌ای شد.

اگرچه اپل و سامسونگ طی سال‌های اخیر بر سر موضوعات مختلف، بارها یکدیگر را به دادگاه کشاندند، اما جدای از دعوای همیشگی، این دو شرکت در برخی زمینه‌ها نیز با هم همکاری دارند. از جمله این موارد می‌توان به پنل‌های نمایشگر سامسونگ اشاره کرد که اپل از آنها برای محصولات خود استفاده می‌کند.

اما طبق توافقی که میان این دو شرکت حاصل شده، اپل باید حجم مشخصی از نمایشگرهای اولد را از سامسونگ خریداری می‌کرد. اما به دلیل کاهش فروش گوشی‌های آی‌فون طی ماه‌های اخیر، انتظار سامسونگ برای فروش این نمایشگرها برآورده نشد. از این‌رو، اپل مجبور به پرداخت ۶۸۳ میلیون دلار غرامت به شرکت سامسونگ شد.

این شرکت کره‌ای اخیرا پیش‌بینی کرده که میزان سود عملیاتی آن طی سه ماه گذشته، با افتی ۵۶ درصدی همراه خواهد بود. بنابراین، دریافت این میزان پول می‌تواند بخشی از ضررهای این شرکت را جبران کند./آی تی ایران

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟