سایر خبرها

۲۰۰ میلیاردتومان میزان مشارکت‌های نقدی مردمی برای کمک به سیل زدگان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: میزان مشارکت های نقدی مردمی برای ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: میزان مشارکت های نقدی مردمی برای کمک به هموطنان سیل زده به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

محمد نصیری روز یکشنبه در نشست خبری همدلی و همراهی ورزشکاران و هنرمندان در کمک به هموطنان سیل زده با جمعیت هلال‌احمر افزود: از دوم فروردین سال جاری تا به امروز یک رکوردی در موضوع جلب مشارکت های مردمی برای کمک به سیل زدگان با کمک و حضور سرمایه های اجتماعی انجام شد و تا به امروز ۲۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی به حساب جمعیت هلال احمر واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه های اجتماعی در این راه از جمعیت هلال احمر حمایت کردند افزود: همچنین میزان مشارکت های غیر نقدی نیز ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در این دوره میزان مشارکت های نقدی در مقایسه با کمک های غیر نقدی افزایش پیدا کرده است که در فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر این شاخص و نمادی از اعتماد بیشتر است.

نصیری با بیان اینکه ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی برای سیل زدگان تهیه شده است، مطرح کرد: در منطقه لرستان دیروز دو هزار تا از بسته‌های لوازم خانگی که شامل ۵ قلم بود توزیع شد؛ جمعیت هلال احمر هیچ نقطه ای از کشور را فراموش نکرده است.

نصیری افزود: نخستین نیاز را برای تهیه لوازم خانگی افرادی دیدیم که لوازم آن دچار حادثه شده است و تا آخرین فردی که در حوزه لوازم منزل دچار آسیب شده باشد، جمعیت هلال احمر خدمت رسان است‌.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بعد از زلزله کرمانشاه اتفاقاتی افتاد که با عنایت الهی و گروه های مرجع این بار این مسئله و کمک ها تمرکز پیدا کرد.

نصیری تصریح کرد: ما تا پایان مراحل بازسازی در کنار مردم هستیم و بعد از آن گزارش کاملی از اقداماتی که انجام شده است در اختیار قرار خواهیم داد.

کمپین ستاره ها برای کمک به آسیب دیدگان سیل های اخیر با همکاری ورزش سه، سازمان داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر برای مشارکت در بازسازی مناطق سیل‌زده با همراهی چهره‌های ورزشی، فرهنگی و هنری آغاز و همچنان ادامه دارد.

در این چالش چهره های مطرح ورزش و هنر ایران ضمن دعوت از یکدیگر و همچنین از هواداران و مردم، عواید را برای کمک به بازسازی مناطق سیل زده به کار گرفتند.

در این طرح تعداد زیادی از ستاره های ورزش و هنر ایران مشارکت کرده و ضمن اهدای هدایایی برای انجام یک حراج خیریه، خود نیز راسا با پرداخت مبلغی شریک این کار بزرگ و خیر شده اند.

مبالغ اهدایی از سوی شرکت کنندگان مستقیماً به حساب هلال احمر واریز می شود و هدایای ارزشمند ورزشکاران و هنرمندان در خیریه ای با حضور سه طرف تفاهم نامه و ناظر به مزایده گذاشته خواهد شد./ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟