اخبار لوازم خانگی

جزئیات جلسه کارگروه تنظیم بازار لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن لوازم خانگی با تشریح جزئیات جلسه تنظیم بازار لوازم خانگی، گفت: مقرر شد ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن لوازم خانگی با تشریح جزئیات جلسه تنظیم بازار لوازم خانگی، گفت: مقرر شد 2 پیشنهاد برای تأمین نیاز بازار تهیه و در ستاد تنظیم بازار مطرح شود.

با ثبت سوژه ای با عنوان «نبود نظارت و افزایش شدید قیمت لوازم خانگی» تأمین نیاز بازار لوازم خانگی با قیمت و کیفیت مناسب را خواستار شده بودند.
حمیدرضا غزنوی در این مورد با تشریح جزئیات جلسه کارگروه تنظیم بازار در حوزه لوازم خانگی، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی در مورد میزان ظرفیت فعال کارخانه های تولید لوازم خانگی ارائه و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت تولید از سوی فعالان این صنعت مطرح شد.
وی ادامه داد: در نهایت قرار شد دو پیشنهاد از سوی کارگروه تنظیم بازار در حوزه لوازم خانگی تهیه و ستاد تنظیم بازار ارائه شود.
غزنوی در این مورد توضیح داد: بر اساس یکی از این پیشنهادات باید از تولیدات داخل حمایت شود تا با تخصیص سرمایه در گردش کارخانه ها امکان تأمین نیاز بازار فراهم شود. بر اساس پیشنهاد دیگر نیز واردات لوازم خانگی آزاد می شود که در این صورت تخصیص ارز بابت واردات ضروری است تا نیاز بازار برطرف شود.
به گفته وی،  در حال حاضر بخشی از ظرفیت کارخانه های تولید لوازم خانگی راکد مانده که در صورت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز این کارخانه ها علاوه بر فعال شدن ظرفیت راکد مانده و اشتغال زایی برای کارگران، امکان تأمین نیاز بازار با قیمت پایین تر نسبت به واردات نیز فراهم می شود.
سخنگوی انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در حوزه لوازم خانگی، نمایندگانی از بانک مرکزی، انجمن ها و سازمان حمایت حضور داشتند، گفت: در پیشنهادی که به ستاد تنظیم بازار ارائه می شود، تبعات هرکدام از این پیشنهادات نیز مطرح خواهد شد./فارس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟