اخبار لوازم خانگی

تولیدکنندگان لوازم خانگی مکلف به درج قیمت ها در سامانه 124 هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی ایران گفت : در ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی ایران گفت : در تلاش هستیم تا نظارت بر بازار لوازم خانگی را با دقت بیشتری انجام دهیم از همین رو نامه ای به شرکت های تولیدکننده ارسال شده که مکلف به درج قیمت ها در سامانه 124 هستند.

سید مرتضی میری گفت : روز گذشته به تمامی شرکت ها نامه ای ارسال شده است که با توجه به بخشنامه اتاق اصناف، تمامی شرکت های تولیدکننده موظف به ثبت قیمت محصولات خود در سامانه 124 هستند.

وی گفت : در این نامه آمده است که تمامی شرکت ها باید قیمت محصولات تولیدی خودرا در سایت 124 ثبت کنند و در غیر این صورت، اسامی شرکت های متخلف در مرحله اول به سازمان حمایت و سپس به تعزیرات معرفی خواهند شد.

میری ادامه داد : قرار بر این شده که قیمت ها به صورت تصادفی بررسی شوند و ببینیم که اگر شرکتی افزایش قیمت داشته بر اساس چه مستنداتی بوده است. اگر این افزایش قیمت غیر قانونی باشد شرکت مذکور به سازمان حمایت معرفی و حتما برخورد قانونی با آن صورت خواهد گرفت. قیمت کالا نیز توسط سازمان حمایت بررسی و قیمت نهایی توسط این سازمان اعلام خواهد شد.

به گزارش «ال کا ایران»، روز گذشته در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، در غرفه مرکز توسعه تجارت الکترونیک از سامانه 124 برای استعلام از قیمت کالاها در بازار رونمایی شد. البته در حال حاضر نسخه آزمایشی این سامانه در اختیار سازمان ها قرار گرفته و به گفته مدیران این مرکز، طی چند هفته آینده مردم نیز می توانند برای استعلام حداقل و حداکثر قیمت یک کالا در بازار، به این سامانه مراجعه کنند.

انتظار می رود نظارت ها بر روی همکاری تمامی تولیدکنندگان در بخش های مختلف بیشتر شود تا هرچه سریعتر قیمت تمامی کالاها در این سامانه بارگزاری شود. متاسفانه طی ماه های گذشته گرانی بی حد و حصر برخی از کالاها فشارهای زیادی را به قشر کم درآمد جامعه وارد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟